Locale Altele
Sambata, 20 Iulie 2019
Sam, 20 Iul 2019
LocaleSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneEvenimentPoliticEconomicSocialDivertismentPersonalităţiExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Măsuri de criză la Dacia: Loganul mai ieftin cu 1.000 de euro
Gândul  - Miercuri, 14 Ianuarie 2009

Luând exemplul dat încă de anul trecut de marii producători mondiali afectaţi de criza financiară, conducerea Automobile Dacia ia în calcul reducerea preţurilor, măsură care însă nu va avea efect dacă nu este însoţită de ieftinirea creditelor şi de eliminarea incertitudinilor privind taxa auto, după cum spune vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe.

“Dacia ia în calcul reducerea preţului pe unitate, din marja de profit. Reducerea aceasta, cumulată cu prima de casare, s-ar putea traduce într-un avantaj client de circa 1.700-2.000 de euro pentru un model Dacia de 10.000 de euro”, a declarat Stroe.

Oficialul companiei spune că ieftinirea cu câteva sute de euro nu poate stimula cererea astfel încât aceasta să se coreleze cu nivelul estimat al producţiei. Potrivit acestuia, oamenii sunt mai atenţi la rata lunară pe care o plătesc decât la preţul final al autoturismului. În condiţiile în care creditul s-a scumpit, accesul la finanţări este mai dificil iar incertitudinile legate de taxa auto persistă, potenţialii clienţi ai Dacia sunt în aşteptare.

Anul trecut a fost primul, de la preluarea de către concernul Renault, când producătorul auto de la Mioveni nu a mai evoluat conform aşteptărilor patronatului francez. Luna decembrie a fost cea mai neagră, vânzările scăzând cu aproape 55% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2007.

Pe ansamblul anului, dracul nu a fost însă chiar atât de negru, după cum reiese chiar din datele oficiale ale Automobile Dacia, care relevă că vânzările au crescut cu 11,7% comparativ cu 2007, la nivelul-record de 257.594 de unităţi, dintre care 75.240 în România şi aproximativ 172.000 la export.

Exporturile au salvat uzina

O cifră interesantă a fost comunicată de constructor, la finele săptămânii trecute, pentru a explica declinul puternic al pieţei: în luna noiembrie, la fiecare maşină nouă vândută pe piaţa românească s-au înmatriculat alte trei la mâna a doua. De altfel, problema importurilor de maşini second-hand a fost în ultimul timp invocată aproape obsesiv de Automobile Dacia pentru a cere ajutor din partea statului. Dacă tragem linie, Dacia a ieşit pe plus anul trecut datorită exporturilor în creştere de 34,6%, pentru că pe piaţa internă s-a înregistrat o scădere de doar 17% comparativ cu anul 2007.

Tags: logan  ieftin  dacia  criza  
3134 vizite
Distribuie pe