Locale Altele
Vineri, 5 Iunie 2020
Vin, 5 Iun 2020
LocaleSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneEvenimentPoliticEconomicSocialDivertismentPersonalităţiExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Românii au fumat şi au băut un miliard de euro în şase luni
Gândul  - Miercuri, 3 Septembrie 2008

Portretul robot al româ­nului după cele mai cumpărate bunuri de larg consum ar putea fi schiţat în felul următor: fumător, mai degrabă băutor de bere decât de băuturi răcoritoare, înnebunit după ciocolata tabletă şi după cafea, în timp ce la mâncare favorit rămâne salamul, urmat la mare distanţă de lactate.

Cel mai cumpărat bun de larg consum din România, ca valoare totală a vânzărilor, este pachetul de ţigări, în primele şase luni ale acestui an românii cheltuind nu mai puţin de 831 de milioane de euro pe achiziţionarea lor. Cumulate, vânzările de ţigări şi de bere, adică produsele de pe primele două locuri din topul celor mai vândute bunuri de larg consum, au adunat în prima jumătate a anului peste 1,1 miliarde de euro, conform companiei de studii de piaţă Nielsen.


Berea, ajutată şi de Campionatul European de Fotbal

Disputa dintre cele mai cumpărate categorii de băuturi, respectiv dintre bere şi băuturi răcoritoare, a fost câştigată de bere, la o diferenţă destul de strânsă însă, de numai opt milioane de euro. În mod evident piaţa berii a fost “ajutată” puternic şi de desfăşurarea Campionatului European de Fotbal din Austria şi Elveţia, microbiştii fiind printre cei mai fideli băutori de bere. De altfel, oficialii din industria berii au declarat înainte de campionat că se aşteaptă ca vânzările în acea perioadă să crească cu 15%-25% peste ritmul anticipat tocmai datorită desfăşurării CE.

Locurile patru şi cinci sunt ocupate de ciocolata tablete, cu vânzări de 165,1 milioane euro, şi de cafea, cu 133,4 milioane de euro. Pe următoarele cinci locuri se află salamul, apa minerală, uleiul, detergenţii pentru rufe şi băuturile necarbonatate (still drinks).

Cea mai mare creştere a vânzărilor a fost înregistrată de ulei, cu menţiunea însă că explozia de peste 60% a vânzărilor se datorează exclusiv scumpirii acestui produs la raft, volumul de vânzări scăzând de fapt cu 9% în prima jumătate a acestui an faţă de perioada similară din 2007.Îmbucurător este faptul că ritmuri foarte bune de creştere au avut şi produse ca laptele, în creştere cu 33% faţă de primul semestru al anului trecut, sau caşcavalul, în creştere şi el cu peste 58%.

1156 vizite
Distribuie pe