Mani Gyenes s-a întors acasă de la cel mai dur rally-raid din lume, Dakar 2018, iar astăzi la sediul Autonet, colegii lui de muncă l-au primit și l-au aplaudat ca pe un adevărat campion.
După aplauzele cuvenite, Mani le-a povestit colegilor despre cea de-a opta sa participare la Dakar, iar apoi a tăiat tortul pe care Autonet îl pregătește în fiecare an la întoarcerea sa acasă.
A urmat apoi conferința de presă susținută de Mani, singurul concurent român la categoria moto al celui mai dur rally-raid din lume. Acesta a subliniat faptul că ediția aniversară din acest an a fost cea mai dificilă de până acum deoarece organizatorii au făcut câteva schimbări în ceea ce privește traseul a cărui dificultate s-a mărit considerabil dându-le bătăi de cap concurenților.
Răceala nu l-a împiedicat să continue
Dacă în Peru a fost traseul greu datorită zonelor cu nisip, în Bolivia, Mani s-a confruntat cu frigul și altitudinea de 4.800 – 4.900 m, dar și cu o răceală zdravănă care i-a pus câteva probleme. „În ziua aceea când am ajuns în Bolivia, nu am avut probleme cu altitudinea, dar când am ajuns la startul probei speciale am simțit că am temperatură. A mai și plouat. După ce am terminat proba am mers în La Paz la un hotel să îmi revin puțin din răceală ca să pot să încep a doua săptămână mai bine și am așteptat să trecem din Bolivia în Argentina unde condițiile meteo sunt mai bune. Am avut o zi când au fost și 43 de grade. De-alungul participării la Dakar am ajuns la concluzia că e mai bine să fie mai cald decât frig”.
„Dacă ai o problemă de sănătate oricum continui. Aștept un an întreg acest concurs și cred că ar fi fost o mare prostie și o mare dezamăgire să renunț pentru o simplă răceală.”, a mai adăugat Gyenes.
Mani vrea motocicletă nouă
Riderul de la Autonet Motorcycle Team a menționat că ritmul lui a fost același ca anul trecut doar că mulți concurenți au avut motociclete noi și performante de uzină de la Honda și Yamaha care i-a ajutat să urce considerabil în clasament. „Când m-am uitat pe lista de înscriși au fost concurenți pe care nici nu i-am luat în calcul deoarece i-am bătut în fiecare ediție, dar anul acesta, de exemplu, unul din Chile a terminat în primii zece deoarece a primit o motocicletă de uzină Honda.”
Sătmăreanul nostru speră ca anul viitor să concureze și el cu o motocicletă nouă, modelul nou de la KTM care anul trecut nu a putut fi achiziționat de piloții privați, însă începând cu acest an și aceștia pot să-și achiziționeze cel mai nou model de KTM. „Daca voi primi aprobare va trebui să dau comandă din timp deoarece KTM fabrică doar 70 de bucăți și nu e sigur că toată lumea primește.”
În ceea ce privește trecerea de la clasa Maraton la Super Producție, Mani a explicat că la verificarea tehnică din Peru, cei de la Federația Internațională de Motociclism au considerat că suspensiile nu se încadrează la clasa Maraton deoarece erau cu 10 mm mai mari decât cele standard. „Cu timpul pe care l-am avut încheiam clasa Maraton pe locul 2. Deși probabil că dacă aveam voie să concurez la această clasă mă ambiționam și terminam pe locul 1”.
Cea de-a doua etapă anulată a fost un avantaj
În acest Dakar au fost anulate două etape. Dacă prima etapă nu a fost nici în favoarea, dar nici în defavoarea riderului sătmărean, a doua etapă anulată se pare că i-a făcut un mare bine. „Urma a doua etapă de Maraton, iar în prima zi am dat într-o piatră și am căzut destul de tare. Eu nu m-am lovit, dar motocicleta mea avea toba pe jos și a trebuit să improvizez eu ceva să o pun la loc. Pe mine m-a favorizat această etapă anulată”.
Din cauza dificultății doar 85 de motocicliști au reușit să încheie această competiție.
Mani, legenda Dakarului
Gyenes a explicat astăzi că renunță să participe la multe competiții mondiale deoarece sunt foarte costisitoare. Acesta preferă să își păstreze bugetul pentru Dakar pentru că „este un concurs foarte mare și important pentru mine. Dacă am 10 participări la Dakar intru în categoria legendelor Dakar-ului și asta deja e o bucurie pentru mine”.
Emanuel Gyenes a încheiat ediția cu numărul 40 pe locul 23 în clasamentul general și pe locul 13 la clasa Super Producție.