Locale Altele
Vineri, 20 Mai 2022
Vin, 20 Mai 2022
LocaleSportLocalInternInternaţionalAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook

InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Mani Gyenes primit acasă ca un erou după cel de-al 10-lea finish al Raliului Dakar
Autonet Import  - Marti, 18 Ianuarie 2022

Cea de a 44-a ediție a Raliului a fost presărată cu numeroase provocări tehnice și mecanice pentru Mani Gyenes, însă riderul sătmărean a dat dovadă de perseverență și spirit de luptător, reușind să treacă peste toate obstacolele și să ajungă la linia de sosire a Dakar 2022.

Mani a participat în clasa Original by Motul și a fost sprijinit de familie, prieteni și sponsorii Autonet Import, Varta și Ministerul Sportului.

Aventura celui de-al 12-lea Dakar al riderului Autonet Motorcycle Team a debutat pe 1 ianuarie, cu prologul și podiumul de start din Jeddah, și a continuat pe 2 ianuarie cu prima probă specială din etapa-buclă Ha’il-Ha’il. Cu 213 kilometri înainte de finișul probei speciale, a constatat că o parte din axul care ține bascula s-a rupt.

„Șocurile au fost resimțite inclusiv de motor, care s-a deplasat în cadru. Când am ajuns seara în bivuac ne-am chinuit trei oameni să-l repoziționăm. Este incredibil că totuși am făcut aproape 7.000 de kilometri așa, iar din aceștia aproape 4.000 de kilometri de probă specială. Putea să cedeze, însă am zis că încerc să termin Dakarul, așa că am continuat. A fost foarte important pentru mine să ajung la acest al zecelea finiș“– a declarat Mani Gyenes, Autonet Motorcycle Team.

Din păcate, acesta nu a fost singurul ghinion tehnic. Atât pe o probă din prima săptămână, cât și pe una din a doua a avut probleme cu filtrul de benzină. Dacă prima dată a reușit totuși să meargă, dar viteza maximă nu depășea 120 km/oră, în etapa a zecea a fost nevoit să se oprească și să scoată filtrul, pierzând astfel peste 20 de minute. Iar în etapa a noua a cedat pompa de benzină de la rezervorul spate. Toate acestea l-au costat timp prețios, iar scopul a fost să ajungă la sosire, având în vedere ruptura din cadru. Nu și-a permis să forțeze, dar a recuperat spectaculos.

Dacă la finalul primei etape se afla pe locul 83 în clasamentul general al categoriei Moto, la jumătatea raliului, după 6 dintre cele 12 etape, urcase pe locul 44, încheind raliul pe locul 40.

Pe lângă problemele tehnice, Mani a avut de înfruntat și zile în care, din cauza timpului mai mare petrecut cu repararea motocicletei, a fost nevoit să doarmă mai puțin și la temperaturi sub 10⁰C, în cort. Iar în unele dimineți, când se pleca din bivuac către proba specială, temperatura resimțită pe motocicletă era de 2-3⁰C.

După mai bine de 8.000 de kilometri în care s-a oprit de mai multe ori decât în toate edițiile precedente, Mani Gyenes a ajuns cu bine la finishul din Jeddah,al zecelea din cariera sa. Performanța din acest an: locul 5 la categoria Original by Motul și 40 la General Moto. Aventura lui a început în 2007 când, la 22 de ani, a concurat în ceea ce avea să fie ultima ediție africană a raliului. Cea mai bună clasare a lui Mani la general a fost în 2016, când a terminat pe locul 14.

În 2020, organizatorii i-au acordat pilotului român distincția Dakar Legend în 2020, oferită doar competitorilor care au minim 10 participări. Este unul dintre puținii rideri care au concurat pe toate cele trei continente, unde a fost organizat raliul până în prezent.

Pentru Mani Gyenes urmează câteva săptămâni de refacere și ulterior, după mijlocul lui februarie, va merge la Marsilia să-și recupereze motocicleta transportată pe cale maritimă de către organizatori.

7668 vizite
Distribuie pe