Locale Altele
Joi, 18 Aprilie 2019
Joi, 18 Apr 2019
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Piesa „Ai Romales!” jucată de tinerii străzii la Școala „Ion Creangă”
Diana Bretan  - Joi, 5 Iunie 2014

Școala cu clasele I-VIII „Ion Creangă” Satu Mare a găzduit miercuri, spectacolul “Ai Romales!” jucat de tinerii  fără adăpost, beneficiari ai serviciilor Asociației STEA.

Aproximativ 100 de elevi alături de profesoarele Doina Feher, Nicoleta Câmpian, Liana Codrean, Margareta Pop, Emilia Pop și Beata Motisan, au asistat cu mult entuziasm la programul artistic în spatele căruia stau regizorul tehnic de la Teatrul de Nord, Dorel Iurcencu și coordonatorul de la Asociația STEA, Bogdan Pintea.

Acest eveniment face parte dintr-un turneu de promovare în școli și licee sătmărene, în cadrul proiectului  „Pod Cultural Transfrontalier Pentru Incluziune Socială” HUSKROUA/1101/082” finanţat de Uniunea Europeană prin Programul CBC ENPI 2007-2013 Ungaria-Slovacia-România-Ucraina. Acest turneu promovează elementele de tradiţie şi cultură specifice comunităţilor rome din România, punând în valoare o parte a patrimoniului cultural din zona transfrontalieră.

Spectacolul „AI ROMALES !” a fost creat în perioada ianuarie – aprilie 2014 în Cadrul unui “Program de dezvoltare personală bazat pe elemente de tradiţii culturale transfrontaliere” realizat de către echipa Asociaţiei Stea, reprezentând pentru tinerii implicaţi nu doar o experienţă de punere în valoare a talentului lor, ci mai ales o excelentă oportunitate de dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă aducându-le numeroase beneficii prin : creşterea stimei de sine; îmbunătăţirea nivelului de autocunoaştere şi auto-acceptare; dezvoltarea inteligenţei emoţionale şi a capacităţii de a se exprima; modelarea personalităţii şi reconstruirea identităţii; dezvoltarea percepţiilor vizuale şi a reprezentărilor imaginaţiei lor creative; oferirea posibilităţii de a-şi pune în valoare punctele forte şi talentul; identificarea şi încurajarea folosirii potenţialului lor pentru a-şi atinge aspiraţiile; îmbunătăţirea abilităţilor lor sociale, în mod deosebit cele legate de comunicare, socializare şi adaptare în societate.

1223 vizite
Distribuie pe