Locale Altele
Joi, 18 Aprilie 2024
Joi, 18 Apr 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook

InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Propuneri pentru circulaţia bicicliştilor în Satu Mare
Societatea Carpatină Ardeleana  - Miercuri, 15 Decembrie 2010

Organizaţia care şi-a asumat reprezentarea bicicliştilor sătmăreni în relaţia cu autorităţile locale, Societatea Carpatină Ardeleană, a depus marţi la Primărie primul pachet de propuneri pentru facilitarea circulaţiei cicliste în municipiul Satu Mare.
 


Propunerile au fost făcute de un grup de biciclişti participanţi la acţiunile Minimal Mass. Acestea sunt următoarele:

 

1. Facilitarea accesului cu bicicletele între podul Golescu şi diguri. Ar fi satisfăcătoare și o rampă lată de 10 cm, sudată pe scări în interiorul balustradelor, pe care să se poată rula manual bicicletele (deci fără a le ridica în braţe, la parcurgerea scărilor).

2. Marcarea cu indicatoare - în măsura posibilităţilor şi cu dungi vopsite - a traseelor de cicliști "neoficiale" dar folosite în practică, de exemplu: cele două diguri, strada Uzinei de la dig (cimitirul catolic) până la str. Ostrovului.

3. Prelungirea pavajului sau asfaltarea porţiunii de dig din dreapta Someșului, de la podul Golescu până la str. Constantin Brâncuşi (200-300m). Astfel mulţi biciclişti ar putea ocoli o porţiune mare de drumuri cu trafic intens de autovehicule.

4. Pe Drumul Careiului, pe sensul de ieşire din oraş, de la intersecţia cu podul Golescu până la prima intrare în cartierul Micro 16: împiedicarea parcării autovehiculelor pe pista pentru biciclete, prin stâlpi de beton armat sau fontă, plasaţi la intervale de max. 0,5m şi plantaţi la adâncime suficientă pt a nu putea fi dislocaţi.

5. Pe toate pistele pentru biciclişti existente (Drumul Careiului, podul Golescu, b-dul Lucian Blaga, str. Ady Endre etc): modificarea rampelor de urcare/coborâre la nivel, astfel încât la practicarea lor să nu fie nevoie de oprire sau încetinire exagerată. [STAS 10144/2-91 la cap.5.5 prevede teşirea bordurilor cu raportul de 1:3 la aceste rampe de conexiune]. Repunerea indicatoarelor "Pistă obligatorie pentru biciclişti" în număr suficient de mare, la toate punctele de intersectare ale pistelor.

6. În staţia de autobuz de la Cap pod Golescu, mal stâng, pe sensul de urcare pe pod (de asemenea în toate locurile similare): pista pt biciclişti ocoleşte staţia de autobuz prin spate, în imediata apropiere a ei. Dorim o delimitare materială (de ex. paravane sau parapete), care să împiedice accesul pietonilor pe pistă. Momentan - datorită pereţilor staţiei perpendiculari pe pistă şi netransparenţi - este absolut imprevizibil când păşeşte cineva (în general copii) de după pereţi în faţa unui biciclist, care nu se mai poate opri pe 10-20 cm.

7. Pe toate străzile cu sens unic - unde lăţimea drumului sau a trotuarului permite - delimitarea unei benzi în sensul opus, pentru biciclişti; marcarea acesteia cu linie vopsită şi indicatoare rutiere: străzile Mihai Viteazul, Horea, Decebal, Griviţei, Mareşal Averescu, Alexandru Ioan Cuza, Aurel Popp, Mioriţei, Gheorghe Doja, Parâng, Eugen Lovinescu, Tudor Vladimirescu, George Coşbuc, Ioan Slavici, Cardinal Iuliu Hossu, Petőfi Sándor etc.

8. Realizarea pistelor pt biciclişti cu parapete, pe trotuarele podului Decebal, în modul similar celor de pe podul Golescu. (perspectivă)

9. Suplimentarea podului de cale ferată existent peste Someş - pe laterale - cu o construcţie metalică ce ar permite circulaţia pietonală şi ciclistă.

10. Proiectarea celui de-al 3-lea pod rutier - prevăzut în zona ştrandului - cu piste pt biciclişti. (perspectivă)

11. Ridicarea interdicţiilor nejustificate rămase, referitoare la accesul pe unele străzi pentru biciclişti. Ex. Calea Traian.

12. Montarea rastelelor pentru biciclete în diferite puncte ale oraşului şi la instituţiile publice. Aceste rastele trebuie să permită sprijinirea bicicletei de întreaga furcă din faţă, şi nu de spiţele roţii.

13. Reabilitarea pistei de biciclişti, realizată pe terasamentul fostei căi ferate de ecartament îngust, între ieşirea din oraş spre Botiz şi prima barieră de cale ferată.

14. Ca o alternativă la multe din punctele acestui document: dacă pe o porţiune de stradă sau drum nu există pistă pentru biciclişti amenajată, permisiunea circulaţiei cu bicicleta pe trotuar, în cazul în care trotuarul are o lăţime minimă de 2m (conform STAS 10144/2-91). Porţiunea respectivă de trotuar să fie marcată cu un indicator corespunzător (indicator rotund, pe fond albastru, cu un pieton şi un biciclist). În practica neoficială din prezent se confirmă o toleranţă reciprocă îmbucurătoare, între pietoni şi biciclişti.

15. Asemănător trecerilor marcate de pietoni, marcarea vopsită a intersectării pistelor de biciclişti cu străzile şi drumurile oraşului. Ne gândim la benzi paralele cu trecerile de pietoni existente, pe care bicicliştii le-ar putea parcurge fără să coboare de pe biciclete. Momentan ei sunt obligaţi să traverseze în mod pietonal.

16. Permiterea accesului cu bicicleta şi în Grădina Romei. Astfel mulţi biciclişti ar putea ocoli o porţiune mare de străzi cu trafic intens de autovehicule.

17. Realizare unei piste pentru biciclişti în P-ţa Libertăţii, în zonele dintre parcări şi spaţiul verde, respectiv dintre parcări şi copaci, după caz. În aceste zone există deja în proporţie de 90% o fâşie asfaltată care s-ar putea reabilita, respectiv s-ar putea reamplasa câteva chioşcuri, automate de parcări şi coşuri de gunoi. Partea dinspre parcări ar trebui delimitată prin stâlpi şi nu prin ghivece de flori, acestea din urmă ocupând prea mult spaţiu.

 

Propunerile au fost făcute în baza înţelegerii pe care au avut-o bicicliştii cu reprezentanţii Primăriei la întâlnirea de lucru din 11 noiembrie. Ei precizează că acest document este unul de iniţiere, care pe parcurs poate fi completat în special cu ajutorul presei. Bicicliştii contează şi pe invitaţia Primăriei de a coopta în Comisia de Circulaţie un reprezentant permanent al Societăţii Carpatine Ardeleana.

1873 vizite
Distribuie pe