Şoferii sătmăreni profită de ultimele zile înainte de anunţatele ninsori pentru a-şi schimba anvelopele de vară cu cele de iarnă, iar atelierele de vulcanizare se află în această săptămână „sub asediu”.
Angajaţii acestora nu mai prididesc să-i servească pe toţi clienţii, de aceea şoferii trebuie să fie pregătiţi să aştepte ore în şir până le vine rândul la schimbarea anvelopelor. Cele mai multe vulcanizări şi-au prelungit programul, astfel că se lucrează până seara târziu.
Tarifele practicate pentru această operaţiune se situează în jurul sumei de 60 de lei pentru autoturisme şi ajung până la 120 de lei pentru schimbarea tuturor anvelopelor la jeepuri. Cine nu are încă, poate să-şi cumpere cauciucuri noi de iarnă, la preţuri de aproximativ 250 – 300 lei bucata, iar cele second-hand costă cam 50 de lei bucata.
Directorul de vânzări al uneia dintre cele mai cunoscute firme din domeniu, GerBog, Butka Gergely, spune că o schimbare completă de anvelope durează cam o jumătate de oră, iar clienţii sunt deserviţi în ordinea sosirii lor. „La volumul de muncă pe care îl avem în aceste zile este, practic, imposibil să facem programări, pentru a evita un potenţial haos” – explică managerul, iar situaţia este asemănătoare la majoritatea atelierelor de vulcanizare din oraş.
Poliţia Rutieră atenţionează că folosirea cauciucurilor de iarnă este obligatorie pentru maşinile care circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de data calendaristică. De asemenea, autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante.
De-altfel, Poliţia a anunţat pentru zilele următoare o campanie de controale la nivel naţional în cadrul căreia se va pune accent pe verificarea anvelopelor de iarnă.
Pentru echiparea necorespunzătoare a autovehiculului în sezonul rece se poate retrage certificatul de înmatriculare, iar amenzile pe care le riscă şoferii care încalcă legea sunt cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei. Mai mult, şoferul unei maşini fără cauciucuri de iarnă care blochează un sector de drum riscă o amendă cuprinsă între 5.000 şi 8.000 de lei şi va fi nevoit să suporte costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.