Locale Altele
Marti, 1 Decembrie 2020
Marti, 1 Dec 2020
LocaleSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook

InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoEvenimentAutoMotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Dacia face furori în programul “Rabla” din Germania
Cotidianul  - Luni, 16 Februarie 2009
Prima de casare oferită de statul german face ca producătorii autohtoni să aibă mai puţin succes decât cei din alte ţări.

În Germania a fost lansat acum o lună un program prin care se acorda o primă de casare de 2.500 de euro pentru fiecare maşină mai veche de nouă ani care era dusă la casat pentru cumpărarea uneia noi.

Fondul alocat este de 1,5 miliarde de euro, care ar ajunge pentru aproximativ 600.000 de maşini.

"Prima de casare de 2.500 de euro aduce un avantaj producătorilor străini de mărci ieftine. Acest element nu a fost cu siguranţă luat în consideraţie de politicienii de conjunctură de la Berlin, în ciuda faptului că este vorba despre un calcul simplu.

Prima stimulează mai ales vânzarea modelelor ieftine, iar dovada este că în Germania stocul Dacia este deja epuizat", scrie ,,Financial Times Deutschland’’ (FTD), conform NewsIn. Explicaţia este simplă. La o maşină ca Dacia, care costă numai 7.500 de euro, o reducere de 2.500 de euro - cât e prima de casare - se simte mult mai semnificativ decât la un Mercedes.

"Preşedinţii concernului auto Renault au de ce să fie fericiţi", mai scrie FTD, întrucât se numără printre principalii beneficiari de pe urma programelor de tip "Rabla" din Germania şi Franţa. "Vânzările mărcii româneşti a Renault, Dacia au explodat de când a fost introdus programul în Germania, chiar în ţara în care înainte era atât de greu să vinzi o maşină care nu beneficia de o anumită imagine", continuă publicaţia.

Modelul Sandero, considerat de FTD cel mai "arătos" din gama Dacia, a înregistrat un succes nesperat, cu vânzări de 1.000 de bucăţi pe săptămână, în timp ce înainte de programul "Rabla" se vindeau numai 80 pe săptămână. În total, datorită programului, s-au vândut până acum peste 220.000 de maşini peste media planificată.

Vicepreşedintele Renault, Patick Pelata, spune că din cauza unor creşteri atât de bruşte a vânzărilor există deja probleme de stoc. Acesta a explicat că atunci când s-a decis suspendarea activităţii fabricii de la Piteşti nu se cunoştea încă "efectul din Germania". În consecinţă, pentru a asigura stocul pentru Germania, Renault a decis să aducă modele din România şi din Rusia, unde maşinile nu se mai vând din cauza crizei.

Şi ,,Sueddeutsche Zeitung’’ scrie că prin acest program, finanţat din banii contribuabililor germani, se creează locuri de muncă în străinătate: la Dacia în România, la Fiat în Polonia şi la Volkswagen în Spania, pentru modelul Polo, şi în Mexic, pentru modelul Fox. Cotidianul mai scrie că prima de casare nu poate salva industria auto din Germania, care asigură 1,4 milioane de locuri de muncă, şi că muncitorii de la BMW, Daimler, Bosch şi Volkswagen îşi fac griji pentru posturile lor.
Tags: logan  rabla  germania  
2670 vizite
Distribuie pe