Nemţii de la BMW vin cu un concept complet nou pentru Seria 7 – limuzina de lux a familiei, echipând-o pentru prima dată cu un motor V12 bi-turbo.
Dezvoltat ca un propulsor complet nou, V12 este un succes al tehnologiei BMW, având o capacitate de 6.0 litri, 544 CP şi transmisie automată cu opt trepte, ansamblu la fel de nou pentru familia bavareză.
Noua transmisie automată cu opt trepte utilizată în premieră pe un model de serie, respectiv BMW 760i şi BMW 760Li, se remarcă prin configuraţia inovatoare a rapoartelor şi a angrenajelor care permit utilizarea vitezelor suplimentare şi o gamă mai largă de creşteri ale rapoartelor faţă de transmisia automată cu şase trepte, fără a afecta dimensiunile sau masa cutiei.
Motorul cu 12 cilindri reprezintă vârful tehnologiei auto, fiind sigurul capabil să ofere în acelaşi timp mai multă putere şi mai mult cuplu, un răspuns optimizat, un flux continuu de putere şi o acustică mai rafinată. Propulsorul bavarez are pentru prima dată la un V12 caracteristicile TwinPower Turbo şi High Precision Injection, cu injecţia direcă a combustibilului în camerele de combustie.
Creşte puterea, scade consumul
Noile modele BMW Seria 7 sunt echipate cu o gamă largă de tehnologii pentru reducerea consumului de combustibil şi a nivelului de emisii poluante: recuperarea energiei frânelor, pompe electrice de răcire cu funcţionare controlată şi pompă de ulei cu flux controlat. Cu o creştere cu 22 de procente a puterii motorului faţă de generaţia anterioară şi un salt de 25% al cuplului maxim, consumul mediu de combustibil determinat în ciclul de testare EU a fost redus la 12,9 litri/100 kilometri. BMW 760i şi BMW 760Li vor putea fi comandate şi în România din toamna acestui an, reprezentând un pas înainte al grupului german către rafinament, dinamism şi putere.