Toyota a lansat cea de-a treia generaţie a modelului Avensis, vârf de serie în Europa, unde a şi fost „operat” estetic. Avensis este prima noutate a constructorului pe piaţa autohtonă, cu care s-a inaugurat programul pentru acest an, când vor fi lansate 10 modele noi sau restilizate. „Anul trecut în România, cea de-a doua generaţie Avensis a fost unul dintre cele mai bine vândute modele din întreaga noastră gamă. Ne aşteptăm ca noul model să continue consolidarea acestei poziţii”, a declarat Veronica Mircea, marketing director Toyota România.
Constructorii şi-au dorit o maşină puternică, performantă şi în acelaşi timp economică şi cu emisii reduse de CO2, considerând că sunt principalele caracteristici care vor menţine modelul în top. O noutate pentru cea de-a treia generaţie Avensis este tehnologia Toyota Optimal Drive, aplicată printr-o gamă nouă de motoare pe benzină, motoare diesel îmbunătăţite şi transmisii noi. Unul din elementele cheie care stau la baza sistemului Toyota Optimal Drive este noul motor Valvematic pe benzină, disponibil în trei variante: 1.6 -1.8 – 2.0 litri, cu emisii şi consum de combustibil scăzute cu 10-26% şi putere crescută cu 3-20%.
Pentru cei care preferă motorizarea diesel, există mai multe variante, toate echipate cu acelaşi sistem Optimal Drive: D-4D 125 de 2.0 litri, D-4D 150 de 2.2litri şi de motorul din zona de mare putere a segmentului, D-4D 180 de 2.2L.
Transmisia Multidrive S, care reprezintă noua şi avansata Transmisie Variabilă Continuă Toyota (CVT), este disponibilă pentru motoarele Valvematic de 1.8 şi 2.0 litri. Pentru prima dată, Toyota echipează un turism diesel cu transmisie automată în 6 trepte. Aceasta va fi disponibilă pentru motorul D-4D 150 de 2.2 litri.
Varianta wagon – mai spaţioasă decât sedanul
Noul Avensis va fi disponibil în două variante de caroserie: sedan şi wagon. Echipa de design care a conceput varianta wagon s-a axat pe încorporarea formelor atractive ale sedanului, însă a conceput un model mai practic şi mai încăpător. Profilul maşinii este aproape monoform, capota fiind prelungită şi stâlpul spate tras înapoi. Partea frontală ridicată a vehiculului se continuă armonios cu habitaclul monoform şi profilul liniei de mijloc, înainte de a ajunge la portbagajul ridicat, creând o formă unică şi aerodinamică.
Din extinderea stâlpilor faţă şi spate a rezultat o formă armonioasă şi un spaţiu mai generos, păstrând aproximativ aceleaşi dimensiuni la exterior. Datorită noului şasiu, suprafaţa de rulare a pneului faţă a crescut cu 45 mm, iar în spate cu 30 mm. Poziţionarea roţilor spre marginile laterale ale şasiului au avut drept rezultat o ţinută mai puternică şi mai solidă, fără a adăuga forme masive. Partea frontală are forme mai rotunjite ale capotei, iar în spate bara de protecţie îmbracă armonios colţurile, făcând legătura între stopurile spate şi integrându-se apoi în caroserie.
Avensis, proiectat să treacă testele de siguranţă cu cinci stele
Pentru interior s-au folosit materiale de cea mai bună calitate, disponibile în culoarea neagră sau într-o combinaţie de gri cu bej. Bordul este realizat dintr-un material cu o textură plăcută, granulată, consola centrală dispunând de diferite înfăţişări de la vopsea metalizată de culoare neagră la ornamente din titaniu, în funcţie de versiune. Pentru versiunile superioare, consola centrală a noului Avensis are un finisaj cald şi interesant, inspirat de takesumi - cărbune din lemn de bambus. Panoul de bord are un aspect plăcut, care emană calitate, încorporând un vitezometru şi un turometru încadrate în rame cromate. Afişajul Optitron asigură citirea fără dificultăţi a informaţiilor indiferent de condiţiile de iluminare şi permite vizibilitatea pe distanţe lungi imediat după verificarea instrumentelor.
Compania a proiectat modelul noii generaţii Avensis astfel încât să treacă testele Euro NCAP 2009 cu cinci stele (aşa cum s-a întâmplat cu varianta anterioară), deşi condiţiile sunt mai dure decât în anii anteriori. Noul nivel de siguranţă prevede echiparea cu sisteme avansate, cum ar fi Controlul Stabilităţii Vehiculului, Asistarea Direcţiei Plus sau Sistemul de Iluminare Autoadaptiv. Maşina este dotată cu şapte airbag-uri: unul genunchi şofer, două frontale şofer şi pasager, două laterale faţă şi cortină faţă şi spate. Noul Avensis va fi disponibil în showroom-urile Toyota din Bucureşti şi din ţară, la un preţ de pornire de 19.220 Euro (TVA inclus).