Estetic, limuzina şi-a păstrat eleganţa şi atractivitatea specifice mărcii, însă se evidenţiază prin partea frontală cu faruri duble, liniile laterale ascendente şi fluide, finisajul caroseriei, spatele uşor înălţat şi sport.
Deşi lungimea de 4,868 metri ar putea intimida, limuzina te lasă să o conduci lin, să o controlezi uşor, având grijă să te simţi cât mai confortabil şi relaxat.
Primul lucru care impresionează este stabilitatea pe şosea, chiar şi în viraje strânse, completat de un sistem de frânare foarte bun şi un echilibru remarcabil.
Însă toate acestea ar fi nimic fără dotările performante care monitorizează permanent traficul şi starea şoferului, având grijă să dea diverse semnale acustice sau luminoase în funcţie de pericolul pe care l-ar putea reprezenta modificarea anormală a acestora.
De exemplu, asistentul pentru menţinerea benzii recunoaşte liniile de demarcare şi te atenţionează prin vibraţii în volan când eşti pe punctul de a trece pe altă bandă fără a semnaliza. Vibraţiile sunt în partea stângă a volanului atunci când calci axul drumului sau treci pe alăturată, şi pe dreapta atunci când treci pe o bandă din această parte sau rişti să ieşi de pe carosabil, toate aceste manevre fără a semnaliza.
În plus, sistemul de asistenţă a unghiului mort reacţionează atunci când este un alt vehicul în această zonă, şi trimite semnal luminos pe oglinzile retrovizoare laterale. Acestea au şi senzori care te avertizează când te depăşeşte cineva, tocmai pentru a nu face aceeaşi manevră şi a atenţiona asupra părţii laterale respective.
Tot pentru siguranţă, există Asistentul pentru Menţinerea Atenţiei, care analizează permanent starea şoferului în funcţie de 70 de parametri şi care transmite semnale atunci când constată că ai obosit şi există riscul să nu mai poţi controla maşina corect şi atent. Deşi aceşti „asistenţi” ar putea părea un moft, ei se dovedesc a fi mai mult decât utili, mai ales pe drumurile cu viraje dese, strânse, lungi, în pantă sau în vale. Iar pentru o limuzină premium sunt chiar necesare aceste ajutoare, de aceea Mercedes le-a inclus în dotarea standard.
Echipament de bază este şi Adaptive Break- Frâna Adaptivă cu funcţia Hold, care monitorizează distanţa până la maşina din faţă şi te atenţionează sonor atunci când te apropii prea mult şi există riscul de coliziune, iar suplimentar poate reduce viteza dacă nu frânezi.
Toate acestea funţionează pentru tine, care eşti de mult integrat în mediul Mercedes- un habitaclu încăpător, decorat din cele mai bune materiale, o trapă panoramică stylish, scaune care se mulează pentru orice statură şi bordul elegant, cu consola centrală deloc încărcată, care are doar funcţiile necesare pentru a-ţi crea confortul de care ai nevoie. Frumos integrat în designul bordului, displayul central este multifuncţional: afişează fracvenţele radio, filmează când dai cu spatele sau afişează imaginile culese de asistentul pe timp de noapte, atunci când luminezi cu faza lungă.
Cei 204 CP de sub capotă şi-au făcut treaba foarte bine, acceleraţia este cursivă, treptele de viteză sunt schimbate fără ezitări şi turaţii zgomotoase, motorul s-a dovedit a fi destul de silenţios chiar şi atunci pedala de acceleraţie a fost călcată brusc până jos, iar sistemul de frânare şi-a demonstrat performanţele chiar şi la viteze foarte mari. Eventualele pierderi de stabiliate sunt aproape insesizabile, maşina redresându-se imediat din volan, păstrându-şi poziţia de drum lină şi fără ezitări. Singurul lucru uşor incomod este semnalizatorul, poziţionat prea jos pe baza volanului, însă asta e specific la Mercedes şi este doar un inconvenient de moment, până te obişnuieşti cu maşina. Interesante sunt comenzile de reglare a scaunului, poziţionate pe portieră, şi butonul Start&Stop Engine – bine poziţionat în dreapta volanului.