Locale Altele
Miercuri, 15 Ianuarie 2025
Mie, 15 Ian 2025
LocaleSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoEvenimentAutoMotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Nissan va produce maşina cu zero emisii poluante
Evenimentul Zilei  - Joi, 13 August 2009
Graţie modelului Leaf, producătorul nipon va deveni primul jucător important de pe piaţa auto cu un vehicul accesibil 100% electric în portofoliu.

Competiţia între cei mai importanţi producători auto pentru lansarea primului model 100% electric - şi viabil - s-a înteţit vizibil în ultima vreme.

Deocamdată, câştigătorul pare să vină din Japonia, dar, desigur, situaţia ar putea cunoaşte răsturnări ulterioare dintre cele mai spectaculoase.

Nissan a anunţat că va lansa la Salonul Auto de la Frankfurt, de luna viitoare, autoturismul compact cu propulsie exclusiv electrică botezat Leaf (frunză, în traducere).

Potrivit planurilor existente în acest moment, maşina ar trebui să intre în producţia de serie în 2010, cu debutul comercial rezervat pieţei din Statele Unite ale Americii. Potrivit AFP, Nissan Leaf va costa peste Ocean între 25.000 şi 33.000 de dolari. Preţul va fi ceva mai mare decât al modelui hibrid Toyota Prius, dar cu circa 20.000 de dolari inferior celui prevăzut pentru Chevrolet Volt, hibridul care permite realimentarea la priză, ce va fi lansat de General Motors.

Autonomie maximă: 160 de kilometri

Dacă Toyota a popularizat automobilul hibrid (cu motor termic susţinut de motor electric), Nissan ţinteşte la fel de sus, dar pentru maşina cu zero emisii poluante.

Leaf a fost dezvoltat pe o platformă tehnică nouă. Maşina dispune de un motor electric care dezvoltă 107 cai-putere şi un cuplu maxim de 280 Nm. Viteza maximă prognozată va depăşi 140 km/h, aşadar, din acest punct de vedere, nu va exista o diferenţă notabilă între vehiculul electric şi actualele automobile dotate cu motoare cu ardere internă.

Setul de acumulatori litiu-ion poate fi încărcat chiar şi la priza de acasă, susţine producătorul. Autonomia maximă, cu bateriile încărcate la maximum, nu va depăşi însă 160 de kilometri. Nissan pretinde că 70% dintre şoferi nici nu au nevoie, în regim cotidian, de mai mult.

Acumulatorii pot fi reîncărcaţi până la 80% din capacitatea totală relativ rapid
, în aproximativ 30 de minute, prin intermediul unui dispozitiv special, care ar urma să se regăsească în viitoarea reţea de staţii special amenajate. O „realimentare” completă, la priza de acasă, durează opt ore.

10% cotă de piaţă, în cel mult zece ani

În 2008, maşinile hibride au deţinut 2% din piaţa totală de automobile. Nissan estimează că vehiculele electrice vor acapara 10 procente din vânzările la nivel mondial, până în 2016-2020.

Larry Dominique, vicepreşedinte al filialei Nissan din America de Nord, este convins că „electricele” îşivordovedi superioritatea în faţa hibridelor nu doar în ceea ce priveşte emisiile de gaze toxice (lucru evident), ci şi din punct de vedere al costurilor de operare.

Un studiu efectuat recent, citat de AFP şi, bineînţeles, foarte drag producătorului japonez, a relevat că o reîncărcare completă a acumulatorilor modelului Leaf, efectuată la domiciliu, ar urma să adauge cel mult un dolar la nota de plată emisă de compania de energie
electrică. Şi aceasta în ţările cu cele mai mari preţuri pentru nu kilowatt.

În acest moment, două sunt obstacolele importante pe care trebuie să le depăşească automobilul electric. Primul vizează acumulatorii. Aceştia garantează o auto nomie relativ redusă, dar necesită o perioadă lungă - câteva ore - pentru o reîncărcare completă. Al doilea, nu neapărat în ordinea importanţei, este reprezentat de infrastructură - reţeaua de puncte de realimentare sau, mai degrabă, de lipsa ei.

Mai mulţi producători au încheiat parteneriate cu autorităţi locale din Europa, SUA şi Asia prin care au iniţiat programe-pilot de implementare a reţelelor electrice. Pentru a susţine lansarea comercială a modelului Leaf, Nissan plănuieşte realizarea a nu mai puţin de 2.500 de staţii de reîncărcare în California, Arizona, Tennessee, Oregon şi Washington.

Potrivit informaţiilor preliminare, Nissan Leaf va fi disponibil în Europa din 2012.


Tags: nissan leaf  emisii  poluante  
2560 vizite
Distribuie pe