Locale Altele
Miercuri, 23 Octombrie 2019
Mie, 23 Oct 2019
LocaleSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleMaterialSpiritualCasa meaGrădina meaLa birouGalerie FotoParty Foto
Cinci soluţii ca să vă odihniţi bine în vacanţă
Evenimentul Zilei  - Joi, 1 Ianuarie 2009
Agitaţia din timpul Sărbătorilor vă poate afecta somnul indiferent dacă luaţi sau nu somnifere. Petrecerile care ţin până târziu sau vizitele la rude ori prieteni vă împiedică să vă respectaţi programul de somn şi riscaţi să nu reuşiţi să vă odihniţi suficient.
 
Specialiştii vă oferă câteva sfaturi care să vă ajute să vă relaxaţi în această perioadă, foarte importante fiind cele care au legătură cu alimentele şi băuturile care se consumă în cantităţi prea mari zilele acestea.

Nu consumaţi alcool în exces.
Dacă luaţi somnifere, cel mai bine ar fi să nu consumaţi deloc alcool. „Dacă totuşi nu puteţi să vă abţineţi de la alcool, încercaţi să vă limitaţi la un pahar cu vin sau la două beri, cu cel puţin şase ore înainte de a vă culca“, vă sfătuieş te Donna Arand de la Kettering Sleep Disorders Center, Ohio. Alcoolul acţionează ca un stimulent şi poate bloca efectele pilulelor pentru somn.

Fără mese copioase seara.
Acestea sunt greu de digerat indiferent de ora la care sunt luate, dar impactul cel mai mare este cu două ore înainte de culcare. „Organismul vostru va începe să trimită sângele în diferite zone pentru a ajuta digestia. Nivelul de zahăr din sânge va creşte şi veţi simţi că aveţi mai multă energie, ceea ce vă va îngreuna somnul“, explică David Schulman de la Emory Clinic Sleep Disorders Lab, Atlanta.

Nu vă stresaţi.
Starea de nervozitate le poate afecta somnul chiar şi celor care iau somnifere. „Pilulele de somn care îşi fac efectul atunci când sunteţi calmi vor fi mai puţin eficiente dacă sunteţi stresaţi“, spune Donna Arand. Dacă sunteţi în această situaţie, întrebaţi-vă medicul dacă nu vă poate mări doza sau dacă nu vă poate prescrie alte medicamente. Un alt tip de pilule sau chiar un antidepresiv vă pot calma nervii şi vă ajută să vă relaxaţi.

Folosiţi dopurile de urechi.
Dacă trebuie să dormiţi la rude sau la hotel, este posibil să vă fie greu să adormiţi. O soluţie ar fi să aveţi cu voi diferite accesorii precum o pernă, pătură sau dopuri de urechi. Dacă luaţi somnifere de obicei, întrebaţi-vă medicul dacă nu este nevoie să vă modifice doza. Chiar şi cei care nu iau de regulă medicamente pentru somn ar putea avea nevoie de somnifere în această perioadă.

Antrenaţi-vă, dacă schimbaţi fusul orar.
Adaptarea la un nou fus orar poate fi mai dificilă mai ales pentru cei care călătoresc de la vest la est. Cu câteva zile înainte de călătorie, puteţi lua melatonină cu o oră înainte de ora de culcare din ţara în care veţi merge. Recomandarea este utilă mai ales pentru cei care călătoresc mai mult de patru zile, susţin medicii.

FĂRĂ MAHMUREALĂ


Votca dă mai puţine dureri de cap decât vinul


Cei care beau votcă au mai puţine dureri de cap şi senzaţii de mahmureală decât cei care beau bere sau vin, susţin specialiştii citaţi de boston.com. Acest lucru se explică prin faptul că votca are mai puţine chimicale toxice, numite congeneri, pentru că după procesul de fermentare urmează cel de distilare, afirmă Samir Zakhari de la National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism. Berea conţine 4%-6% alcool, vinul, 9%-16%, iar spirtoasele, cel puţin 20%. Alcoolul din votcă este metabolizat la fel de uşor ca şi cel din alte băuturi.

Tags: revelion  odihna  sarbatori  vacanta  
1617 vizite
Distribuie pe