Eroarea apărută i-ar fi putut încurca pe elevi la rezolvarea punctului C al Subiectului I, care le cerea să scrie un text de 15-20 de rânduri, în care să-şi exprime opinia despre semnificaţiile sau despre mesajul fragmentului citat. La acest subiect, accentul se punea pe formularea clară şi logică a opiniei, pe motivarea acesteia prin referire la textul dat.
Greşeala de nume a fost un impediment şi în rezolvarea punctului B6, în care se cerea formularea ideii principale a fragmentului încadrat în chenar. Astfel, în cazul în care ar fi sesizat diferenţa faţă de textul original, elevii ar fi fost puşi în dificultatea de a înţelege care personaj a câştigat concursul. Inspectorul şcolar Mihai Stan a declarat pentru RTV că responsabilii pentru greşeală vor fi traşi la răspundere. La teza cu subiect unic la disciplina Limba şi literatura română de pe semestrul al doilea au participat aproximativ 400.000 de mii de elevi din clasele a VII-a şi a VIII-a. Notele obţinute în urma acestor probe contează în proporţie de 50% pentru admiterea la liceu. Reprezentanţii Ministerul Educaţiei au declarat că vor fi sancţionaţi profesorii care le-au semnalat elevilor eroarea, precizează RTV.