Locale Altele
Marti, 19 Noiembrie 2019
Marti, 19 Nov 2019
LocaleSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneEvenimentPoliticEconomicSocialDivertismentPersonalităţiExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
BOICOT !!!
Florin Răchitan  - Sambata, 15 Ianuarie 2011

SM Online susţine acţiunile de protest iniţiate în ultimele zile de români din toată ţara împotriva creşterii exagerate şi necontrolate a preţului benzinei, o batjocură din partea celor mai mari oligarhi ai economiei României şi din partea Guvernului incapabil (nu fără anumite interese, dacă înţelegeţi ce vrem să spunem) să ţină sub control lăcomia acestora.

 

Acţiunile de protest nu au depăşit deocamdată stadiul de manifestări ad-hoc, uneori puerile, fără lideri sau „spate” asigurat şi cu o coordonare ce se rezumă la trimiterea unor mass-uri pe Messenger sau crearea unor pagini dedicate pe Facebook, dar tocmai de aceea merită atenţie şi susţinere, iar semnalele sunt deja pozitive.

 

În mass-urile pe care şi le trimit unii altora cei care stau pe net apar frecvent nişte calcule pentru care nu băgăm mâna în foc, dar avem convingerea că ele oglindesc o realitate economică ce ne afectează pe toţi. Redăm în continuare conţinutul acestor mass-uri:

 

Taxele incluse in benzina de la 1 ianuarie 2011:
- acciza este de 467 EUR / tona
- taxa de drum este de 125 EUR / tona
- taxa de solidaritate cate un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului din urma falimentului Bancorex adica 10 EUR / tona

 

Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona

Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina:
370+467+125+10=972 EUR /Tona taxe si accize
Se adauga TVA de 24 % adica 233.28 EUR
Totalul este de 1205.28 EUR/tona

 

Producatorul incaseaza 370 EUR/tona
Statul incaseaza 835.28 EUR/tona

 

Aşa se face că la mai toate benzinăriile, preţul carburanţilor a sărit binişor peste 5 lei / litru, ajungând la nivelul practicat în unele ţări occidentale care se bazează exclusiv pe importuri (spre deosebire de România, care are încă producţie proprie de petrol) şi unde salariile sunt cam de zece ori mai mari decât cele din România. Ca să nu mai vorbim de accizele din preţul benzinei, care în statele civilizate ajung în construcţia de autostrăzi şi în întreţinerea unor infrastructuri rutiere de vis, în timp ce la noi…

 

Tinerii care au recurs deja la acţiuni de protest în toată ţara au ales metode mai degrabă enervante de boicot, fără a se aştepta la rezultate spectaculoase: plata exclusiv cu monede la fiecare alimentare, cozi statice de maşini la benzinării pentru a bloca temporar activitatea acestora, „picurarea” benzinei în rezervoare pentru a-i face pe angajaţii benzinăriilor să cedeze cu nervii, pichetări, pancarte etc.

 

Ei eu dat semnalul, nici nu ne puteam aştepta la mai mult din partea lor, fiindcă ştim încă de la diriga Lungu de la Slavici că „Una hirundo non facit ver” (căutaţi pe Google). Pentru a câştiga susţinere, ei anunţă acum proteste de amploare mai mare în zilele de 17, 18 şi 19 ianuarie, când românii sunt îndemnaţi să boicoteze toate benzinăriile, adică să nu alimenteze şi să nu cumpere nimic de la staţiile de carburanţi măcar în aceste trei zile. Ideea e OK, dar chiar dacă mulţi români ar urma acest îndemn, benzinarii ar trage doar o sperietură, nimic mai mult, mai ales dacă proprietarii de maşini ar avea grijă să facă plinul înainte de zilele de protest.

 

De acum, însă, protestele intră într-o fază nouă şi încep să se contureze acţiuni mai bine planificate. Un grup numeros de iniţiativă îşi îndeamnă membrii şi simpatizanţii pe Facebook să boicoteze total şi pe termen nedeterminat doar benzinăriile care aparţin de OMV sau Petrom (societatea petrolieră românească face parte din grupul austriac OMV de când a fost vândută pe bani mărunţi, dar cu comisioane grase, bineînţeles, iar în prezent acest grup deţine cea mai mare parte a pieţei produselor petroliere din România).

 

Năstruşnică idee: „Divide et impera” (asta tot de la diriga Lungu o ştim)! Iar acum intră în scenă băieţii profesionişti. Federaţia Operatorilor de Transport Rutier recomandă membrilor săi, adică microbusiştilor şi TIR-iştilor, să nu alimenteze de la staţiile OMV şi Petrom cel puţin două luni de zile de acum înainte. Noa, aşa se face!

 

Înainte ca Patriciu să-şi frece mâinile de bucurie în aşteptarea bănetului din care să-şi întreţină trustul media cu greşeli de ortografie în titlurile de pe prima pagină şi cu care vrea să-şi pună marioneta la Cotroceni, îl anunţăm că după austrieci urmează el.

 

Până atunci, vă îndemnăm şi noi să faceţi tot ce puteţi pentru a boicota OMV şi Petrom, iar dacă austriecii vor da din gură, vă sfătuim să le transmiteţi trei cuvinte: Horea, Cloşca, Crişan. De data asta nu ne vor mai trage în roată!

 

Iar în final, vă recomandăm să urmăriţi un spot publicitar de-a dreptul înduioşător, ce exploatează cinic străvechea zicală ardelenească „La tăţi ni-i greu”, cu un mesaj conceput pentru gospodine telenoveliste: „România va creşte prin bun-simţ şi responsabilitate”. Spune asta CEO-ul Grupului OMV, Wolfgang Ruttenstorfer, care tocmai este cercetat de autorităţile din ţara lui pentru „insider trading” (cine a văzut filmul Wall Street ştie despre ce e vorba). Mda, suntem solidari cu domnu’ Wolfgang, cu siguranţă îşi face şi el griji pentru pensiuca lui, ca noi toţi, de-altfel. Nu-i aşa?




2931 vizite
Distribuie pe