Locale Altele
Sambata, 4 Februarie 2023
Sam, 4 Feb 2023
Cinci BENEFICII pentru companiile care aleg să-și reducă amprenta de carbon
SM Online  - Vineri, 23 Decembrie 2022

În condițiile în care mediul înconjurător suferă tot mai mult din pricina activităților umane, o atenție sporită este îndreptată către reducerea amprentei de carbon.

Dioxidul de carbon este un gaz eliminat, în special, prin arderea combustibililor fosili (produse petroliere, gaze naturale și cărbuni), care are drept rezultat creșterea concentrației acestuia și apariția efectului de seră. Din cauza acestui element nedorit, are loc o încălzire globală accentuată, ce se manifestă mai ales prin producerea mai frecventă a unor fenomene atmosferice extreme. 

Pentru a ține sub control acest fenomen nedorit, tot mai multe companii apelează la măsuri care să reducă amprenta de carbon generată în urma activităților economice pe care le întreprind. Un prim pas în această direcție este reprezentat de măsurarea amprentei de carbon ce poate fi realizată prin apelarea la companii de consultanță de mediu ce oferă diverse servicii.

Gestionarea și evidența deșeurilor, auditul general de mediu, studii diverse sau
avizul de mediu de la Stratos pot fi realizate într-un mod profesionist și într-o perioadă scurtă de timp. 

Iată care sunt cele cinci beneficii pentru companiile care aleg să reducă amprenta de carbon:
  1. Calcularea precisă a cantității de dioxid de carbon eliminată de procesele tehnologice ale unei companii poate să arate cu exactitate care este poziționarea în ceea ce privește gradul de poluare al acesteia. În funcție de rezultat, se pot lua măsurile necesare în așa fel încât să se atingă țintele dorite. Ideală ar fi obținerea unei neutralității a amprentei de carbon, ceea ce înseamnă că în atmosferă nu ajunge o cantitate suplimentară din vina companiei a acestui gaz cu efect de seră.

  2. Conștientizarea fenomenului de emisie a dioxidului de carbon va duce la utilizarea unor sisteme alternative de obținere a energiei, precum cele fotovoltaice, eoliene sau solare, ce se vor observa în timp sub forma reducerii cheltuielilor, fiind dovedit faptul că aceste sisteme sunt mai puțin costisitoare decât cele clasice, iar amortizarea investițiilor se va realiza într-o perioadă mai scurtă de timp decât durata de viață a acestora.

  3. Politicile Uniunii Europene cu privire la combaterea schimbărilor climatice precizează ca până în anul 2030 reducerile emisiilor de dioxid de carbon să crească în mod accentuat. Deși în prezent nu există o obligație legală a companiilor de a apela la reducerea amprentei de carbon, se prefigurează ca pe viitor să fie introdusă necesitatea ei. Un debut timpuriu poate să reprezinte un avantaj competițional pentru companiile ce aleg să facă eforturi în acest sens.

  4. Companiile ce dovedesc interes cu privire la reducerea amprentei de carbon sunt mai bine văzute în comunitate și de către clienți, ceea ce este bineînțeles un element avantajos, care contribuie la șansele de succes economic.

  5. Prin reducerea amprentei de carbon se contribuie în mod decisiv la sănătatea mediului înconjurător. Eforturile în această direcție ar trebui să fie ale tuturor oamenilor și, din acest motiv, companiile trebuie să participe în mod activ la luarea unor măsuri în această direcție.

În concluzie, reducerea amprentei de carbon reprezintă o excelentă modalitate prin care companiile își pot arăta grija față de mediul înconjurător și, în același timp, pot face importante economii prin renunțarea la practicile poluante și prin apelarea la soluții alternative de producere a energiei. 

Sursa foto: Unsplash.com

 
1934 vizite
Distribuie pe