Locale Altele
Vineri, 1 Martie 2024
Vin, 1 Mar 2024
LocaleSportAlteleAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook

InterneExterneAlteleAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Cum să îți dezvolți comunicarea ca să reușești în afaceri!
SM Online  - Luni, 22 Mai 2023

Cât de importantă este comunicarea în succesul unei afaceri?

Comunicarea este procesul prin intermediul căruia transmitem în mod verbal, non-verbal sau scris diverse informații cu ceilalți. Calitatea comunicării (modul în care reușim să transmitem ceea ce ne dorim) influențează rezultatele în procesul de muncă (crește productivitatea cu 30%). Dintre aptitudinile necesare reușitei unei afaceri, comunicarea are o pondere de 57.9%, alături de organizare și munca în echipă.

Asemenea unui bonus de bun venit fara depunere, comunicarea eficientă într-o companie reprezintă transformarea unei oportunități într-un rezultat avantajos pentru afacere. Pentru ca o afacere să reușească este nevoie de transmiterea unor mesaje clare și solide privind strategia care trebuie urmată, de consolidarea relațiilor dintre angajați și manager, precum și de încurajarea muncii în echipă și a colaborării dintre cei implicați. Însă, pentru a reuși, este nevoie doar de un manager capabil sau sunt implicați și ceilalți?

Cum reușește comunicarea să influențeze reușita în afaceri?

În acest proces sunt implicați atât reprezentanții din conducerea companiei, cât și angajații, prin urmare, canalul de transmitere a informațiilor este bidirecțional. Dacă managerul nu comunică în mod eficient, afacerea va avea de suferit. La fel se întâmplă și în cazul în care angajații nu își transmit în mod corespunzător solicitările. Așadar, pentru ca o afacere să dea randament este necesar ca procesul de comunicare să fie la fel de eficient din ambele direcții.

Consolidarea muncii în echipă și a relațiilor dintre departamente

În momentul în care comunicarea este pozitivă, membrii echipei devin mai puternici și lucrează mai bine împreună. Pe lângă îmbunătățirea rezultatelor muncii, modul de lucru se simplifică, iar mediul de lucru este mai puțin stresant. Totodată, potențialele tensiuni care survin în procedura de muncă vor fi rezolvate cu rapiditate, fiind identificate cele mai bune soluții.

Prevenirea apariției neînțelegerilor și conflictelor

Comunicarea eficientă creează premize favorabile rezolvării oricărei situații neplăcute și a potențialelor conflicte la locul de muncă. Un bun comunicator nu doar că va avea abilitatea de a asculta, ci și va reuși să găsească soluții avantajoase într-un interval scurt de timp, prevenind escaldarea situației.

Îmbunătățirea serviciilor oferite clienților

Un alt aspect esențial pentru buna funcționare a unei afaceri este reprezentat de comunicarea dintre reprezentanții companiei și clienții acesteia. Atunci când comunicarea interdepartamentală este eficientă, atât informațiile transmise către clienți, cât și cele de la aceștia către reprezentanții companiei ajung la destinatari așa cum trebuie.

Reputația afacerii crește

Tot comunicarea stă la baza acestei reușite, pentru că atunci când clienții sunt mulțumiți de serviciile și soluțiile oferite de companie, acesta este efectul transmiterii eficiente a informațiilor către aceștia.

Atingerea obiectivelor stabilite în planul de afacere și reușita afacerii

Fiecare companie își dorește să se transforme într-un brand, să își crească portofoliul de clienți și să obțină profit, iar acest lucru înseamnă trasarea unui obiective pe termen scurt și lung. Transmiterea în mod corespunzător a acestor obiective către angajați și realizarea unui proces comunicațional eficient permite concentrarea eforturilor angajaților pentru îndeplinirea acestor obiective.

Motivarea angajaților în îndeplinirea obiectivelor stipulate în fișa postului

În momentul în care angajaților li se comunică cât mai eficient importanța rolului lor în cadrul afacerii, aceștia vor fi mult mai motivați în îndeplinirea obiectivelor din fișa postului. Totodată, angajații vor deveni loiali companiei, ceea ce va crește productivitatea, reducând în același timp și numărul celor care vor dori să plece din companie.

Favorizează procesul creativ și stimulează inovațiile

Comunicarea ajută la împărtășirea ideilor între participanții la procesul de creație din cadrul companiei ceea ce crește probabilitatea identificării unor soluții inovative.  

Cum îți poți dezvolta abilitățile de comunicare?

În timpul unei zile de lucru ne petrecem între 50% și 80% din timp comunicând. Informațiile sunt transmise în 55% din situații prin limbaj non-verbal, 7% în scris și 38% vocal. Pentru a comunica în mod eficient și pentru a crește randamentul afacerii trebuie să îți îmbunătățești toate tipurile de comunicare. Iată ce trebuie să faci pentru a comunica mult mai bine în cadrul afacerii:

  • Fii întotdeauna concis și clar în ceea ce transmiți;

  • Anticipează ceea situațiile neprevăzute, pregătindu-te pentru oricare dintre acestea, astfel încât să comunici la fel de eficient informațiile;

  • Exersează-ți limbajul non-verbal, având grijă să transmiți informații și pe această cale;

  • Ascultă cu atenție atunci când ți se comunică informații;

  • Evită prezentările bazate pe informații vizuale și orientează-te către comunicarea verbal și non-verbală;

  • Solicită de fiecare dată feedback din partea celor cu care interacționezi, vizând întotdeauna ca răspunsurile să fie sincere;

  • Subliniază aspectele esențiale atunci când transmiți un mesaj;

  • Interacționează cu cei cărora te adresezi, astfel încât să îți cunoști cât mai bine audiența;

  • Concentrează-ți atenția pe obținerea respectului interlocutorilor decât pe zâmbetele acestora.

Peste 40% dintre angajații din companii consideră că la locul lor de muncă nu este bine dezvoltată comunicarea, ceea ce duce la deteriorarea lucrului în echipă. Iar acest lucru înseamnă pierderi financiare și umane pentru companiile în care lucrează. De aceea, comunicarea este atât de importantă pentru succesul unei afaceri!

 
1673 vizite
Distribuie pe