Locale Altele
Luni, 23 Septembrie 2019
Luni, 23 Sept 2019
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
E oficial: începe licitaţia pentru şoseaua de centură a Sătmarului
Florin Răchitan  - Vineri, 19 Septembrie 2014

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA a postat vineri pe site-ul de achiziţii publice al Guvernului anunţul privind începerea procedurilor de licitaţie pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire a şoselei de centură a municipiului Satu Mare.

Acesta este primul pas oficial spre realizarea proiectului promis de premierul Victor Ponta în timpul recentei sale vizite la Satu Mare.

Ofertele participanţilor pot fi depuse la sediul CNADNR din Bucureşti până în data de 10 noiembrie, iar deschiderea ofertelor, adică licitaţia propriu-zisă, va avea loc în 11 noiembrie.

Valoarea estimată a lucrărilor este de aproape 560 milioane de lei, la care se mai pot adăuga şi alte servicii ce urmează să fie contractate ulterior, în valoare de aproape 96 milioane de lei, astfel că valoarea totală estimată se ridică la peste 655 milioane de lei.

Proiectul este finanţat în totalitate din fonduri comunitare, de Ministerul Dezvoltării Regionale prin Programul Operaţional Sectorial de Transport şi cuprinde şi construirea unui pod nou peste Someş, dar şi a unui pod mai mic peste pârâul Homorod, precum şi a unor pasaje superioare.

Traseul variantei de ocolire a centurii municipiului Satu Mare se desprinde din DN 19A (km 41 + 900) care este km 0 + 000 al variantei şi are o direcţie sud – nord la limita vestică a Parcului Industrial Sud Satu Mare, traversând la km 1 + 420 pârâul Homorodul Vechi cu un pod de 18,00 m, iar la km 6 + 140 va traversa CF 402 Oradea – Halmeu şi DJ 194 cu un pasaj superior având lungimea de 110,90 m. Ţinând cont că în această parte a municipiului se află în zona industriala Satu Mare, s-a prevăzut realizarea de bucle şi bretele pentru deservirea acestei zone.

După traversarea căii ferate, traseul variantei se îndreaptă către nord – vest intersectându-se cu DN 19 (km 128 + 000) Oradea – Satu Mare, la km 9 + 665 al variantei. Această intersecţie va fi amenajată denivelat cu un pasaj superior având lungimea de 63,00 m, inclusiv realizarea unei intersecţii la nivel.

În continuare varianta de ocolire traversează râul Someş în zona km 11 + 645 cu un pod cu lungimea de 640,85 m (inclusiv viaductele de acces la pod) între digurile de apărare ale municipiului.

După traversarea râului Someş, varianta de ocolire intersectează DN 19A (km 55 + 000) la km 13 + 572 al variantei unde va fi amenajată o intersecţie la nivel tip giraţie.

2942 vizite
Distribuie pe