După mult bla-bla în presă pe această temă, se pare că scandalul mutării Primăriei Satu Mare în spaţiul ocupat de extensia sătmăreană a Universităţii Babeş-Bolyai în fosta cazarmă de pe Bulevardul Transilvania pare să-şi fi găsit o rezolvare care împacă şi capra şi varza.
Primarul Dorel Coica a declarat luni, în cadrul unei conferinţe de presă, că are acordul rectorului Universităţii Babeş-Bolyai Cluj pentru mutarea extensiei sătmărene în clădirea Şcolii Generale nr.5, cu condiţia ca Primăria Satu Mare, care urmează să se mute în locul UBB în fosta cazarmă, să asigure bani pentru amenajarea potrivită a noului sediu al UBB.
În principiu, părţile au bătut palma la suma de 900.000 de lei (care se mai poate modifica), ce reprezintă banii investiţi de UBB în amenajarea în scop educaţional a clădirii fostei cazărmi şi pe care instituţia de învăţământ superior doreşte să-i recupereze, pentru a-i investi în efectuarea aceloraşi lucrări de amenajare la noul sediu de la Şcoala nr.5.
Secţiile UBB din Satu Mare vor încheia actualul an universitar în clădirea cazărmii, dar mutarea se va realiza treptat până în luna septembrie a acestui an, atunci când primele birouri şi instituţii subordonate Primăriei Satu Mare vor începe să se mute în fosta cazarmă.
Dorel Coica a motivat această decizie prin necesitatea găsirii unor spaţii adecvate funcţionării Primăriei Satu Mare, după ce conducerea Consiliului Judeţean i-a cerut să elibereze câteva birouri din clădirea Palatului Administrativ, aflată în proprietatea judeţului.
Edilul-şef le-a prezentat ziariştilor câteva birouri în care, în opinia sa, funcţionarii Primăriei lucrează în condiţii nepotrivite, înghesuiţi câte 10 – 12 oameni în spaţii amenajate pentru 4 persoane, fără spaţii necesare pentru depozitarea dosarelor sau funcţionarea aparaturii din dotare.
El a precizat, cu ironie, că dacă nu ar muta Primăria în fosta cazarmă (clădire aflată în proprietatea municipiului Satu Mare), atunci ar trebui să amenajeze birourile în corturi ridicate pe platoul din Centrul Nou.
Se pare că toate instituţiile subordonate Primăriei, cu prioritate cele în care se lucrează cu publicul, inclusiv Finanţele Locale, îşi vor găsi loc în aceeaşi clădire de pe Bulevardul Transilvania, scopul fiind normalizarea şi eficientizarea relaţiei dintre funcţionari şi cetăţeni, însă mutarea tuturor birourilor şi instituţiilor va dura, probabil, câţiva ani, Dorel Coica făcând aluzie la faptul că sarcina finalizării acestui proces îi va reveni „următorului primar, după 2016”.