Locale Altele
Miercuri, 19 Iunie 2019
Mie, 19 Iun 2019
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Dezbatere publică pentru noul pod peste Someş
Sergiu Lenghel  - Joi, 11 Martie 2010

Primăria Satu Mare a organizat joi o dezbatere publică pe tema Planului Urbanistic Zonal privind construirea celui de-al treilea pod peste râul Someş.

Deşi subiectul este unul de interes general, fiind principala temă de dezbatere şi în campania electorală din alegerile locale, doar trei cetăţeni au venit în sala de şedinţe a Primăriei să-şi spună punctul de vedere.

 

Unul dintre ei a fost Dan Chiorean, care a răsuflat uşurat după ce a aflat că proiectul nu prevede demolarea casei sale, situată pe strada Ştrandului nr. 2.

După prezentarea proiectului de către reprezentantul firmei Iptana Bucureşti, Andrei Tudor, discuţiile au luat o altă întorsătură, fiind propuse mai multe variante pentru decongestionarea traficului, mult mai ieftine decât construcţia unui pod peste Someş.

 

Primarul Iuliu Ilyes a recunoscut şi el că viitorul pod nu va schimba cu nimic situaţia în care se află traficul rutier în momentul de faţă, eliberându-se puţin intersecţia de la Burdea, în schimb, cea de la Piaţa Romană va deveni mai aglomerată, întrucât majoritatea şoferilor vor veni spre centru dinspre pod.

 

Sătmăreanul Mugurel Culic, venit la dezbatere doar în calitate de "cetăţean de bună credinţă" al oraşului, a întrebat proiectantul cât vor costa lucrările de construcţie ale podului, însă acesta nu a putut da un răspuns, doar după următoarea etapă, cea a întocmirii studiului de fezabilitate fiind estimate aceste costuri.

 

Lucrările nu vor începe mai repede de anul 2012, a spus primarul, care a fost luat la rost de acelaşi cetăţean despre necesitatea podului. "Toţi sătmărenii au dorit încă un pod peste Someş. Ce să fac, să mă opun? Mă dădeau atunci jos"- a spus edilul-şef.

 

Mugurel Culic a venit cu mai multe propuneri privind fluidizarea traficului, prin gestionarea celor două poduri existente. "Exproprierea unor clădiri din intersecţia Burdea ar fi mai convenabilă. S-ar amenaja un sens giratoriu şi mai multe benzi de circulaţie" - afirmă sătmăreanul, însă primarul a replicat spunând că au fost gândite şi aceste variante încă de acum câţiva ani.

 

Deşi nu prea vede cu ochi buni oportunitatea acestui pod, primarul Ilyes se justifică spunând că pe harta oraşului nu se poate găsi un alt loc pentru o astfel de construcţie.

"Mai demult, se lua în calcul un pod ce face legătuta cu drumul Careiului şi iese pe strada Gabriel Georgescu, dar nu putem demola zeci de vile acolo. Ar costa şi mai mult" - spune primarul.

 

Viitorul pod peste Someş, pentru care nimeni nu ştie de unde se va găsi o sursă de finanţare, va începe din zona Interex aflat în Micro 17 şi va face legătura cu Drumul Botizului printr-un sens giratoriu. Proiectantul a declarat că acesta va fi cel mai mare pod din ţară, în ceea ce priveşte deschiderea centrală între pilonii de susţinere montaţi în albia râului, care va fi de 195 metri.

 

În total, podul va avea o lungime de 836 metri şi va fi prevăzut cu patru benzi de circulaţie, iar ambele trotuare vor avea amenajate piste pentru biciclişti. Lucrările de construcţie vor da peste cap mai multe reţele de utilităţi, care vor trebui deviate în altă parte. Se vor muta şi stâlpii de înaltă tensiune de lângă Interex, iar pe strada Ştrandului se vor devia reţelele de apă şi canalizare.

 

Se vor expropria şi unele terenuri, pe care se află trei clădiri, care vor fi demolate. Şase proprietari vor primi despăgubiri, însă magazinul Penny Market, ce va fi construit vizavi de parcul auto de la intrarea în ştrand, nu va fi afectat.

Tags: pod  somes  dezbatere  
2214 vizite
Distribuie pe