Locale Altele
Luni, 19 August 2019
Luni, 19 Aug 2019
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Traffic Jam
Sergiu Lenghel  - Marti, 15 Iunie 2010

Trafic infernal încă de la orele dimineţii la Satu Mare. Lucrările de reabilitare ale unor străzi din oraş a dat peste cap toată circulaţia. Demarate în această săptămână, cele trei investiţii de infrastructură ale Primăriei au transformat municipiul într-un veritabil şantier.

Haosul creat pe şosele a pus la grea încercare nervii şoferilor, care au trebuit să se încarce cu multă răbdare. Autoturismele stăteau bară la bară la miezul zilei, fiind necesară prezenţa poliţiştilor de circulaţie pentru a dirija traficul. Aşa s-a întâmplat la cap pod Decebal, unde şoferii trebuiau să aştepte 15-20 de minute la coada formată încă de la urcarea podului dinspre Burdea.
 

La intersecţia Crinul, pe strada Prahovei, niciun agent de circulaţie. În schimb, poliţiştii comunitari au supravegheat cealaltă parte a străzii, pentru a nu parca vreo maşină acolo. Deşi s-a lucrat cu un utilaj la decaparea stratului de asfalt vechi, ritmul lucrărilor decurgea foarte lent, poate şi datorită faptului că firma Vakond din Satu Mare a trimis doar vreo patru muncitori, cu tot cu cel care lucra de curgea transpiraţia pe el la dezmembrarea gardurilor metalice de pe margine.

Nu doar şoferii care se deplasau dinspre Piaţa Someş au avut bătăi de cap cu devierea traficului, ci şi un căruţaş rătăcit, care a ocolit strada blocată, trecând fără nicio problemă pe lângă poliţiştii comunitari. La câţiva metri de ei se afla indicatorul care interzicea tocmai circulaţia căruţelor...

Trecând peste acest aspect, reprezentantul Primăriei, inginerul Horea Moţiu ne spune că reparaţiile capitale ale străzii Prahovei vor ţine până la mijlocul lunii octombrie, însă este o investiţie mai amplă, lucrându-se şi la reţeaua de apă şi canalizare. În şedinţa extraordinară a Consiliului Local de miercuri se va supune aprobării un proiect de hotărâre pentru diminuarea cu 1.000.000 RON a sumei aprobate pentru lucrarea de pe strada Prahovei. Aceşti bani vor merge la firma Tehnic Asist, care va începe reabilitarea cartierului Micro 16 din luna iulie. De asemenea, se intenţionează diminuarea cu 750.000 RON şi a valorii investiţiei demarate pe strada Mihai Viteazul şi Piaţa Jean Clavin - fosta Păcii - bani care se duc la aceeaşi firmă.


La intersecţia de la Crinul au fost amenajate noile marcaje rutiere de culoare galbenă pentru devierea traficului, circulaţia desfăşurându-se pe un singur sens dinspre strada Inăului spre Drumul Careiului, pe banda dinspre Piaţa Someş. Accesul la Spitalul Judeţean se face pe strada Ravensburg, aceasta fiind cu două sensuri de circulaţie. În tot acest timp, traficul este deviat pe străzile Oituz, Arinului, Careiului, Dariu Pop şi Bulevardul Cloşca.

Pe podul Decebal, claxoanele se auzeau mai ceva ca vuvuzelele de la Mondiale. Niciun poliţist rutier în interesecţia Burdea. De cealaltă parte a podului, lângă sediul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice, doi agenţi de circulaţie dirijau însă traficul. Autoturismele care coborau podul aşteptau bară la bară pentru a intra în Piaţa Romană. Accesul spre Bulevardul Henri Coandă a fost blocat.
 

Deşi Primăria a anunţat că de marţi vor începe lucrările de modernizare în Piaţa Romană şi Bulevardul Henri Coandă, firma Samcif a fost prezentă doar printr-o macara fără stăpân. Firma Rosign din Timişoara a încurcat şi mai mult circulaţia în sensul giratoriu de lângă Liceul Economic, angajaţii chinuindu-se ore întregi cu dezmembrarea bidoanelor şi smulsul stâlpilor de semnalizare a traficului, o maşină SMURD cu girofarul aprins fiind nevoită să aştepte câteva minute bune în sensul giratoriu.

Odată pregătit terenul, una dintre străzile pline de cratere din oraş va putea fi în sfârşit refăcută din temelii. În prima etapă a lucrărilor se închide tronsonul cuprins între rampa podului Decebal - coborâre - strada Cimitirului. Circulaţia se va desfăşura pe o singură bandă pe fiecare sens de circulaţie.
 

Cele mai avansate lucrări am putea spune că sunt cele de pe strada Mihai Viteazul. Muncitorii de la Vakond au decapat asfaltul până la fundaţie, strada fiind închisă până în dreptul Şcolii Generale "Grigore Moisil". O porţiune de aproximativ 200 de metri din strada Mihai Viteazul este închisă până la semaforul de lângă magazinul Piramida, dar şi o parte din strada Eugen Lovinescu.
 

În Piaţa Jean Calvin nu se va lucra decât din toamnă. Este cea mai amplă investiţie în cele două locaţii, fiind prevăzută şi refacerea reţelei de apă şi canalizare. Lucrările ar trebui finalizate până în luna decembrie.

2775 vizite
Distribuie pe