Locale Altele
Luni, 9 Decembrie 2024
Luni, 9 Dec 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Un funcţionar de Evidenţa Populaţiei la 7.000 de sătmăreni
Sergiu Lenghel  - Miercuri, 18 August 2010

Personalul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanei Satu Mare numără doar 21 de angajaţi, după ce câţiva funcţionari publici au decis să plece în străinătate sau şi-au găsit un job mai bun.

 

Sătmărenii care au nevoie de un act de identitate sau de un certificat de naştere iau cu asalt zilnic ghişeele instituţiei.


 

În condiţiile în care doar în municipiul Satu Mare trebuie să deservească peste 112.000 de locuitori, plus încă nouă comune din judeţ (Agriş, Bârsău, Botiz, Doba, Dorolţ, Lazuri, Micula, Odoreu, Vetiş), SPCLEP are arondaţi un număr total de aproape 150.000 de cetăţeni. Prin urmare, un simplu calcul ne arată că unui singur angajat i-ar reveni 7.000 de cetăţeni.

 

Situaţia putea fi mult mai dezastruoasă, dacă Prefectura îşi ducea la îndeplinire planul de reorganizare propus de Guvernul Boc. Mai exact, Primăria Satu Mare a fost înştiinţată că la SPCLEP ar fi suficienţi să lucreze doar 17 angajaţi, numărul acestora fiind calculat în raport doar cu populaţia municipiului Satu Mare, fără a se lua în calcul şi populaţia comunelor arondate. Mai pe româneşte, Prefectura a dorit ca personalul să efectueze muncă voluntară, adică pe gratis, pentru locuitorii celor nouă comune. 

 

Potrivit şefului SPCLEP, Ionel Torja, în ultima şedinţă a Consiliului Local Satu Mare s-a aprobat noua organigramă a instituţiei, care prevede ca numărul de posturi să fie de 25.

"Primarul Ilyes şi Consiliul Local au ştiut care este volumul nostru de muncă şi au respins din start varianta Prefecturii. Chiar şi aşa, am mai avea nevoie de oameni, dar posturile sunt blocate"
- afirmă Torja.

 

Că activitatea cu publicul nu este floare la ureche a fost confirmată în repetate rânduri prin plecarea unor angajaţi în alte locuri.

O funcţionară a decis să plece ca economistă la fabrica Electrolux, motivând că acolo nu ar avea stresul rezultat în urma relaţiilor publice cu cetăţenii, iar alta a cerut să fie transferată la Biroul de Sistematizare din cadrul Primăriei.

 

De asemenea, o altă persoană a preferat să lucreze ca asistentă într-o farmacie, unul a solicitat suspendarea postului pentru a pleca la studii în Elveţia şi, de parcă toate acestea nu ar fi de ajuns, în luna iulie a ieşit la pensie o angajată.

 

La sediul de pe strada Petofi, unde se eliberează cărţile de identitate, muncesc nouă oameni, din care trei se află la ghişeu. "Capacitatea noastră este de a prelua 500 de cereri pe zi la buletine. Avem zilnic circa 200 de persoane care vin pentru că şi-au pierdut buletinele sau acestea au expirat. Două dintre angajatele care fac muncă de birou stau în sala de aşteptare, la masă, şi preiau cererile. Merge mai repede, astfel ca la ghişeu totul să fie în regulă" - susţine şeful SPCLEP.
 

 

Ionel Torja recunoaşte că dacă ar fi rămas cu 17 angajaţi se renunţa la oficierea căsătoriilor de Stare Civilă din week-end.

 

Dacă în Baia Mare ofiţerul de Stare Civilă lucrează doar în timpul programului de lucru din cursul săptămânii, la Satu Mare s-a decis ca orele suplimentare de sâmbătă şi duminică să fie recompensate cu zile libere.

 

"Doar în această sâmbătă avem 33 de căsătorii. Vom începe la ora 10.00 şi vom face oficierea atât în sala de la subsol, cât şi la intrarea în Primărie, pentru ca ceremoniile să se deruleze mult mai repede" - conchide Torja.

3340 vizite
Distribuie pe