Riderul sătmărean, Emanuel Gyenes își va începe anul așa cum ne-a obișnuit deja, concurând la cel mai important raliu de anduranță din lume, Raliul Dakar.
Mani Gyenes, riderul echipei Autonet Motorcycle Team, alături de Tamas Ilonczai director marketing Autonet au susținut astăzi o conferință de presă în care au prezentat cele mai noi detalii legate de Raliul Dakar 2020.
După 11 ani, Raliul Dakar 2020 se va desfășura în Arabia Saudită, o surprinză pentru toți concurenții, dar cu avantajul că vor primi benzină gratis. Aici aceștia vor avea de parcurs 8.000 de km din care 5.200 km vor fi rezervate probelor speciale. Într-o țară în care deșertul este rege, peste 75% din raliu se va desfășura pe nisip, atât pe dune, cât și pe drumuri nisipoase.
„Vestea a fost publicată în martie anul acesta și nimeni nu s-a prea așteptat la Arabia Saudită. Acum în mare știu ce va fi pe acolo, foarte mult nisip 75% din traseu, asta nu înseamnă că numai dune, vom avea drumuri cu nisip care din punct de vedere fizic vaf i mult mai solicitant. În anul 2016 nu am avut nici o dună de nisip, acum vom primi din belșug.”, a spus Emanuel Gyenes.
Sportivul echipei Autonet Motorcycle Team va concura cu același KTM 450 cm2, o motocicletă pregătită pentru concurs. Mani este înscris atât la clasa Marathon, cât și la clasa Malle Moto, ceea ce înseamnă că va pleca singur, fără asistență tehnică și va trebui ca după fiecare etapă să își repare singur motocicleta. Cu toate acestea, Mani este mai pregătit ca nicioadă. „Eu sunt pregătit pentru această cursă și sper să obțin un rezultat pe placul meu, să fie mult mai bun ca anul trecut, când din păcate nu am avut o pregătire bună și am mers accidentat, nu am reușit să termin cursa. Merg singur cu idea să încerc să câștig ceastă categorie de Malle Moto. În clasamentul general dacă ești fără asistență nu poți să ai un clasament așa bun, dar eu totuși sper să pot să intru în top 30 sau chiar mai jos de acest rezultat. Acum fiind 100% pregătit fizic pentru acest concurs eu zic că am șanse mult mai bune.”
Riderul va porni din București în prima zi a anului spre Jeddah, startul raliului fiind programat pe 5 ianuarie din același oraș. „Avem șase zile să ajungem până în Riyadh, de acolo mai facem o buclă de 6 zile, finish-ul urmând să aibă loc la 40 de km de acest oraș. În ianuarie vremea în Arabia Saudită e bună pentru motociletă, vor fi 25-30 grade ziua, dar noaptea este problemă pentru că pot scădea și până la -5 grade.”
Anul acesta în concurs sunt înscriși 180 de motocicliști, mai mulți decât în anii trecuți. Mani va porni în concurs purtând numărul 44. Vor fi 12 zile de concurs și o zi de odihnă.
Legenda Dakarului
Fiind cea de-a zecea participare în Raliul Dakar, Emanuel Gyenes va primi anul viitor titlul de legentă a Dakarului. „Acesta este un lucru foarte important să știu că am 10 Dakaruri, nu suntem mulți sportivi care ajung la acest număr. Îmi place ceea ce fac, întotdeauna vreau să obțin un rezultat mai bun și cred că și de aici vine motivația și eu sper să mai am participări la Dakaruri. Vreau să mai continui această tradiție și acest hobby al meu.”
Fără sponsorizare din partea autorităților locale
Riderul sătmărean a declarat astăzi că nu a primit nici o sponsorizare din partea autorităților locale, iar faptul că nu i s-a mai răspuns la nici o cerere depusă, l-a făcut să renunțe definitiv să le mai ceară sprijin, mai exact suma de 15.000 de euro.
„Eu în fiecare an am depus o cerere și la Consiliul Județean și Local, atunci am avut un număr de înregistrare, după aceea am fost sunat am primit un răspuns ori negativ ori pozitiv. De cele mai multe ori a fost pozitiv. În 2016 am primit o motocicletă, în 2017 15.000 de euro. Până în 15 martie trebuiau depuse aceste cereri cu număr de înregistrare, în fiecare an le-am depus la timp cu tot ce trebuia, dar după aceea nu am mai primit nici un răspuns. Am mai insistat un an doi după care, sincer, pentru anul acesta nu am mai depus nici o cerere deoarece nu mai primeam nici un răspuns. Am renunțat anul acesta.”
Tamas Ilonczai a subliniat faptul că Primăria Cluj Napoca e pregătită să-l sponsorizeze pe riderul sătmărean. „Anul acesta în vară am avut o întâlnire cu reprezentanții Primăriei din Cluj Napoca care la fel au această informației și nu înțeleg de ce autoritățile refuză acest lucru și practic ne-au întrebat dacă ar putea anul viitor să intre ei ca și sponsori a lui Mani și Autonet. Noi nu am vrut să forțăm acest lucru, dar noi pe Mani l-am privit ca pe un brand sătmărean pe care trebuie să-l promovăm împreună. Sunt niște eforturi financiare foarte mari și aici vorbim de sume foarte mari. Slavă Domnului mai avem doi sponsori cu renume mondial, Mobil 1 şi Varta, Schlemmer a rămas cu microbuzul asigurat, dar practic ar mai fi nevoie să avem un sponsor sau doi. Ar fi fost ideal să mai avem 1 sau 2 sponsori care ar fi trebuit să fie din partea Primăriei sau Consiliului Județean. Probabil acest lucru nu se va întâmpla nici în anii următori. Dacă anul viitor va veni Primăria Cluj să ne bată la ușă cel mai probabil vom accepta. Mani e tânăr, e cu forţe maxime, cu inspiraţie şi motivaţie maximă, ar fi păcat să ne oprim acum.Dacă nu sunt ajutoare locale, sunt din altă parte și vom accepta și vom merge înainte.”.
Costurile anuale pentru participarea la Raliul Dakar ajung la peste 100.000 de euro, 16.000 euro fiind înscrierea la concurs.