La finalul primei probe speciale parcurse in Campionatul Mondial de Rally-Raid, Mani Gyenes a fost cronometrat cu al 10-lea timp al primei etape din Raliul Faraonilor.
Dupa ce nu a mai concurat in desert de aproape doi ani si aflandu-se pentru prima data in saua unui KTM 690 Rally, Mani Gyenes a reusit sa parcurga cei aproape 300 de km ai probei speciale Cairo – Baharija in 03 :59 :08. Datorita acestui timp, pilotul satmarean ocupa locul 10 in clasamentul general, chiar daca acest raliu este doar un antrenament pentru editia 2009 a Dakar-ului.
Mani Gyenes Vectra Racing Team : “Am pornit al 46-lea in prima proba speciala pentru ca s-a dat startul in ordinea numerelor de concurs, insa am reusit sa recuperez destul de repede. Ma bucur ca nu am avut probleme cu navigatia si cu temperatura foarte ridicata la care am fost nevoiti sa concuram astazi peste 40 de grade . Au fost piloti care din cauza deshidratarii nu au mai putut continua traseul si, sincer, si mie mi-a fost teama sa nu ma ratacesc si sa raman fara apa, insa am ajuns cu bine in bivuac”.
Lideri chiar din prima etapa
David Casteu si Frans Verhoeven au confirmat in prima zi a celei de-a XI-a editii a Raliului Faraonilor ca sunt principalii candidati la victorie. Pilotul francez a terminat etapa cu primul timp, fiind secondat, la mai putin de sase minute, de coechipierul sau de la Vectra Racing Team.
Raliul Faraonilor a dovedit inca din prima zi ca este al doilea raliu ca dificultate, pe primul loc fiind situat Dakar-ul. S-a concurat, la peste 40 de grade, pe un traseu care a masurat aproape 400 de km si care i-a dus pe concurenti din complexul piramidal din Giza pana in regiuna Baharija, unde a fost instalat primul bivuac. Prima parte a traseului, care ii duce pe piloti in partea de vest a Egiptului, nu departe de granita cu Libia, a facut destul de multe victime. Din cauza traseului dificil si a temperaturii mari, peste 30 dintre pilotii de la categoria moto s-au confruntat cu probleme cauzate de deshidratare. Acestia nu au mai putut parcurge traseul pana la final si au fost adusi in bivuac cu elicopterul. Intr-o astfel de situatie a fost si Dan Tatoiu, care din fericire si-a revenit destul de repede, fiind in masura sa ia startul in cea de a doua zi a raliului.
Clasamentul general dupa ziua I
1. David Casteu 03:36:05
2. Frans Verhoeven 03:41:11
............................................
10. Mani Gyenes 03:59:08
UPDATE Ziua II - Cel mai bine clasat pilot roman intr-o etapa a Raliului Faraonilor
Dupa locul 9 la debutanti in Dakar 2007, Mani Gyenes a stabilit un nou record in Raliul Faronilor. Datorita clasarii pe locul 5 in etapa a 2-a, si-a adjudecat cea mai buna performanta romaneasca intr-o proba speciala a raliului din Egipt.
Mani Gyenes, alaturi de coechipierii din Vectra Racing Team, a reusit sa aduca prima echipa romaneasca in atentia rally-raidului mondial. Pilotul satmarean a terminat ziua de luni pe locul 5 si ocupa, dupa doua etape, locul 8 in clasamentul general, in timp ce colegii sai de echipa sunt in top 20; doi dintre ei, Frans Verhoeven si David Casteu, luptandu-se pentru victorie.
Cea de-a treia zi a editiei cu nr. 11 din Raliul Faraonilor ii duce pe concurenti in zona Sitra, apropiindu-se de oaza Siwa, aflata nu departe de granita cu Libia.
Mani Gyenes: “Nu a fost o zi usoara astazi si ma bucur ca am reusit sa avem toti rezultate bune. David si Frans au fost foarte rapizi si este greu sa te apropii de ei.
Cea de-a doua etapa din acest raliu a avut multe portiuni rapide, insa am avut si o coborare dificila in apropierea oazei Farafra, unde, din cauza vantului puternic si a nisipului, era foarte greu sa vedem aripa fata a motocicletei.”