„Estimăm că 50% din parcurile auto din ţară se vor închide, mai ales cele mici. Parcurile mari, care sunt situate spre ieşirea din oraş, au o ofertă mai bogată de maşini, chiria e mai ieftină şi îşi pot susţine afacerea, însă cele mici au doar maşini scumpe, sunt amplasate în centrul oraşului unde chiria e mai mare, vând greu şi vor fi nevoite să renunţe la afacere, eventual să construiască pe terenul respectiv. Asta e consecinţa crizei şi a taxei de primă înmatriculare”, a declarat pentru Gândul Florin Pîrvu, vicepreşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii CNIMM .
Pârvu spune că atâta timp cât va exista taxa de primă înmatriculare în forma actuală, piaţa de maşini rulate va suferi cel mai mult, în ultimele luni vânzările scăzând dramatic în parcurile mici, cu câteva zeci de maşini în ofertă. „Eu înţeleg ca marca românească să beneficieze de regim preferenţial, de aceea spun că programul Rabla trebuia să se facă doar pentru Dacia. De ce să îngrăşăm industria străină pe banii românilor?”, se întreabă revoltat Pîrvu.
Ţiriac Autorulate a vândut peste 100 de maşini pe lună
Declinul vânzărilor s-a simţit cel mai mult la dealerii de maşini noi, tot mai multe reprezentanţe incluzând în ofertă şi maşini rulate. Dacia Logan, Mercedes Benz clasa E, Skoda Octavia, Hyundai Accent, Ford Mondeo sunt opţiunile românilor care aleg o maşină second-hand din parcul Ţiriac Autorulate. Grupul a vândut în ultimele trei luni, în total, peste trei sute de maşini. Un autoturism care intră în parc nu stă mai mult de 60 de zile, pentru că numărul clienţilor este în creştere, astfel încât flota second-hand are o viteză mare de rotaţie. Conducerea grupului spune că în parcul de rulate au toate mărcile şi modelele, care sunt selecţionate în funcţie de condiţia tehnică şi valoarea comecială, deoarece se revând cu o garanţie de 12 luni.
„În cadrul comerţului cu autoturisme rulate, nu există preţuri standard. Fiecare autoturism rulat este unic, iar preţurile sunt diferenţiate în funcţie de caracteristicile tehnice ale autoturismului, marcă, model, an de fabricaţie, rulaj. Vindem numai maşini provenite din surse de origine certă”, se arată într-un comunicat al companiei, remis ziarului nostru. Conform datelor, Ţiriac Autorulate a vândut în februarie a.c. mai multe maşini decât în februarie 2008, aşteptând ca până la finele anului să atingă cifra de 1.600 unităţi livrate, cu 200 mai mult decât anul trecut.
Compania are şi sistem buy-back, prin care clienţii vând maşina, iar cu banii obţinuţi depun avasul pentru un model mai nou, din altă clasă sau altă marcă. Şefii parcului de maşini rulate spun că tot mai mulţi români optează pentru acest sistem deoarece primesc banii imediat, cash sau prin transfer bancar, actele se fac repede, iar dacă vor o maşină mai scumpă, diferenţa o pot achita prin leasing sau credit, şi nu neapărat numerar.
BMW vinde maşini din Germania cu cel mult 15.000 km la bord
La alte showroomuri sunt în ofertă maşini rulate care au făcut parte din flota de serviciu a angajaţilor sau din flota de teste. BMW Group Romania oferă automobile utilizate de angajaţii companiei din Germania. „Prin intermediul dealerilor noştri din România, clientul are acces la toate automobilele din oferta noastră. Acestea sunt maşini cu un rulaj mediu de aproximativ 15.000 km, care beneficiază de garanţie de cel puţin un an de zile, au istoric de service garantat şi o verificare tehnică complexă realizată în 72 de puncte", ne-a declarat Dan Necşoiu, Used Car Sales Manager, BMW Group Romania.
Weltauto - 574 maşini în ofertă, Toyota a epuizat stocul
Porsche România are divizia Weltauto prin care vinde în primul rând mărcile din portofoliu - Porsche, Audi, Skoda, Seat, Volkswagen, dar şi alte mărci, cu condiţia să fi fost înregistrate în România. Oficialii diviziei spun că acum au în ofertă 574 de maşini, cu o vechime medie de un an, însă vânzările sunt în creştere. Maşinile provin de la clienţi, prin sistemul buy-back, şi de la dealerii din ţară.
Toyota România mai are în oferta de rulate doar Land Cruiser şi Corolla Verso, urmând ca de la 1 aprilie parcul să fie îmbogăţit cu toate modele mărcii. Conducerea companiei spune că acest serviciu este profitabil pentru că marca este fiabilă, evaluarea se face la nivelul pieţei, iar clienţii care optează pentru buy-back îşi primesc banii foarte repede, prin transfer bancar.