Locale Altele
Marti, 22 Aprilie 2025
Marti, 22 Apr 2025
LocaleSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoEvenimentAutoMotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
BMW are GT
Evenimentul Zilei  - Luni, 25 Mai 2009

Acesta este cel mai nou model din gama BMW, Seria 5 Gran Turismo, prezentat iniţial sub forma unui concept-car la Salonul Auto de la Geneva.

GT-ul lărgeşte
oferta

BMW în clasa mare la trei variante de caroserie, o premieră în cele aproape patru decenii de existenţă a Seriei 5, alăturându-se tradiţionalelor Sedan şi Touring (break).

Modelul de serie 5 GT, care se aseamănă aproape până la identificare cu prototipul etalat de BMW în martie, marchează debutul unei noi nişe, una aflată undeva la intersecţia claselor SUV, break/sedan şi monovolum.

Totodată, Gran Turismo oferă, în avampremieră, informaţii asupra direcţiei de design alese de constructorul bavarez pentru “faţa” viitoarei generaţii a Seriei 5 (programată a apărea în 2010) – cu o grilă a radiatorului mai impozantă şi, detaliu care nu poate fi neglijat, grupuri optice deloc efeminate.

Oficialii BMW au justificat apariţia GT-ului prin identificarea unui nucleu de clienţi care îşi doresc deopotrivă lux şi utilitate. Aceştia ţintesc o maşină încăpătoare şi puternică, cu o poziţie de condus ceva mai înaltă şi un portbagaj încăpător şi modulabil.

În opinia lor, un break este prea banal, iar un SUV din cale afară de ostentativ. Cât despre monovolum, acesta nu se împacă deloc cu ideea de exclusivism. GT-ul însumează, în opinia BMW, caracteristicile vitale ale celor trei.


Spaţiu ca în Seria 7

Cu o lungime de 4,99 metri, o lăţime de 1,90 metri şi o înăţime de 1,55 metri, noul model este cu 15,8 centimetri mai lung, 6,1 centimetri mai lat şi 9,4 centimetri mai înalt decât actuala Seria 5 (sedan).

Spaţiul din interior rivalizează cu cel oferit de Seria 7, iar şezutul scaunelor se află aproape de nivelul regăsit în X6. Profilul maşinii aminteşte de acest din urmă model, dar, spre deosebire de el, spaţiul la nivelul capului, pentru locurile din spate, nu mai este compromis de forma de coupe a plafonului.

Spre deosebire de concept, care avea patru locuri, GT-ul de serie a primit o banchetă pe care pot lua locul trei persoane, cu un şezut care culisează înainte-înapoi pe o distanţă de zece centimetri.

Spătarul poate fi rabatat, dar, pentru mărirea capacităţii de încărcare (portbagajului are 420 de litri) va trebui coborât şi un perete care desparte habitaclul de locul perfect izolat destinat bagajelor.

Capacul portabajului are un dublu sistem de deschidere, pe care l-am mai întâlnit la Skoda Superb.

Designul interior a fost creat special pentru Seria 5 GT. Nici bordul, nici panourile portierelor (cu un aspect unitar), nici culorile şi materialele alese pentru scaune nu se mai regăsesc la un alt produs BMW.

Alte două detalii de efect sunt portierele fără rame la geamuri şi acoperişul panoramic.


Trei motorizări şi o cutie automată cu opt rapoarte

În prima fază, gama de motorizări va oferi două unităţi pe benzină (un ”şase în linie” de 3.0 litri şi 306 CP plus V8-ul twin-turbo de 4.4 litri şi 408 CP), dar şi un turbodiesel de 3.0 litri şi 245 CP.

Toate motoarele vin cuplate la o cutie automată cu opt (!) rapoarte, folosită până în prezent numai pe ”nava amiral” 760i animată de un exclusivist V12.

Neoficial, Seria 5 GT va avea un preţ de pornire situat între 45.000 şi 50.000 de euro cu TVA inclusă. Maşina va fi prezentată în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Tags: bmw  gta  prezentare  
2014 vizite
Distribuie pe