Locale Altele
Duminica, 9 Mai 2021
Dum, 9 Mai 2021
Românii – nespălaţii Europei de Sud-Est
Gândul  - Joi, 4 Iunie 2009

România s-a plasat în 2008 pe penultimul loc (12) într-un studiu realizat în 13 ţări din Europa de Sud-Est, în funcţie de câţi bani sunt cheltuiţi anual pe produse cosmetice şi de îngrijire personală.

A rezultat că media în România este de 17 euro pe an cap de locuitor (atât femei, cât şi bărbaţi) alocaţi produselor cosmetice.

Adică de aproape şase ori mai puţin decât slovacii, care ocupă prima poziţie, cu un buget de 94 de euro, potrivit unor date furnizate de compania L’Oreal.

În total, românii au scos anul trecut 500 de milioane de euro din buzunar pentru produsele cosmetice. Ungurii, ruşii, sârbii, bulgarii şi ucrainenii cheltuie de departe mai mult decât românii.

Doar turcii acordă mai puţină atenţie produselor cosmetice decât românii:13 euro pe an pe cap de locuitor. Pe primele locuri după Slovacia se află Grecia, cu 75 de euro pe cap de locuitor, Slovenia cu 58 de euro, Croaţia cu 44 de euro şi Republica Cehă cu 41 de euro.

Femeile, mai grijulii cu igiena

Chiar dacă media pentru România este de 17 euro pe cap de locuitor anual, femeile cheltuie ceva mai mult pe acest gen de produse. Româncele alocă 32 de euro anual pentru produse cosmetice. Cu toate acestea, ocupăm tot locul 12 şi la acest capitol. Femeile din Slovacia cheltuie anual 181 de euro pe astfel de produse, grecoaicele 144 de euro, slovencele cumpără produse în valoare de 112 euro anual.

„Industria frumuseţii din România nu este în criză, iar piaţa continuă să crească spre deosebire de alte ţări unde pieţele sunt mature. Eu nu am remarcat schimbări majore. Este drept că femeile pot cumpără acum branduri mai ieftine, pentru a face economii, dar continuă să se îngrijească”, a declarat Richard Matalon, country-managerul companiei de cosmetice.

4,5 săpunuri pentru un român anual, dar mai multă vopsea de păr

Anul trecut, românii au cumpărat 95 de milioane de săpunuri, adică aproape cinci pe cap de locuitor, în creştere cu 9% faţă de anul 2007. Valoarea totală a fost de 204 milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de anul precedent. În ceea ce priveşte produsele de îngrijire a părului, românii au plătit 292 de milioane de lei pentru 31 de milioane de sticle de şampoane şi 61 de milioane de lei pentru şase milioane de balsamuri.

Cea mai mare creştere s-a înregistrat în cazul produselor de vopsit părul, astfel că în 2008, românii au cumpărat vopsea de păr în valoare de 185 de milioane de lei, în creştere cu 28% faţă de 2007. Şi pe segmentul deodorantelor s-a înregistrat o creştere de 17% faţă de 2007, ajungându-se la o valoare de milioane de 307 milioane de lei. Ritmul de creştere al pieţei pentru acest an se va reduce la 10%, faţă de 16% cât a fost în 2008.

Tags: romani  nespalati  europa  
2131 vizite
Distribuie pe