Locale Altele
Sambata, 31 Iulie 2021
Sam, 31 Iul 2021
Cum luptăm cu insomniile
Evenimentul Zilei  - Miercuri, 5 August 2009
Un somn bun peste noapte regenerează organismul şi împrospătează mintea, dar aproape toţi ne plângem din când în când de lipsa somnului.

Teama de insomnii poate înrăutăţi situaţia, însă folosirea tehnicilor naturale – cunoscute sub denumirea generică de „igiena somnului”- pot fi elemenul-cheie pentru un somn liniştit şi odihnitor.
Un adult doarme, în medie, între şase şi opt ore pe noapte. Femeile se plâng mai mult de lipsa somnului decât bărbaţii, iar lipsa somnului creşte direct proporţional cu vârsta.

Cum să dormim bine

Igiena somnului ţine cu precădere de o reorganizare a programului zilnic astfel încât să se creeze condiţii proprii odihnei din timpul nopţii. Este de aşteptat să nu dormiţi bine dacă vă simţiţi inconfortabil, vă este foame, sete, prea cald sau prea frig. Prin urmare, ca să fiţi sigur că veţi avea un somn bun, asiguraţi-vă că:

  • Patul este confortabil. Salteaua este foarte importantă în acest sens. Ea trebuie să fie destul de solidă, încât să vă susţină bine, dar nu prea tare, să nu vă apese prea mult şoldurile şi umerii.
  • Temperatura din dormitor este cea optimă. Cercetările au arătat că, pentru un somn bun, în dormitor nu ar trebui să fie mai mult de 18-19 grade Celsius. În plus, în camera de dormit trebuie să fie întuneric şi linişte, iar, dacă acest lucru nu este posibil, specialiştii recomandă folosirea unei măşti pentru ochi şi a dopurilor pentru urechi.
  • Cu 1-2 ore înainte de a merge la culcare, nu fumaţi, nu consumaţi mâncare în exces sau greu digerabilă, nu beţi alcool sau produse care conţin cafeină. De asemenea, se recomandă înlocuirea vizionării unui program TV cu o lectură uşoară.
Specialiştii mai recomandă baia caldă înainte de culcare. De asemenea, dormitorul ar trebui să reprezinte un refugiu paşnic asociat somnului, deci nu îl folosiţi şi pe post de birou.

Fitoterapie pentru un somn liniştit

În cazul în care somnul refuză să vină, puteţi alege unul dintre remediile naturiste despre care fitoterapeuţii spun că nu dau greş niciodată.

  • Ceai de seminţe de ţelină înainte de culcare. Turnaţi 1 cană de apă clocotită peste 2 linguriţe de seminte zdrobite şi acoperiţi.
  • Dacă problemele persistă, beţi înainte de culcare o cană de ceai de pasiflora sau valeriană. Acelaşi lucru puteţi face şi în cazul în care vă treziţi în timpul nopţii şi nu puteţi adormi la loc.
  • Tinctura de sunătoare, administrată conform prescripţiei, poate ajuta la somn.
  • Foarte important este să reduceţi stresul pentru a avea un somn liniştit. În cazul în care nu vă puteţi descurca singuri, apelaţi la un medic
    .
Când apelăm la ajutor de specialitate

Vizita la medic se impune în următoarele situaţii:
  • Tulburările de somn durează mai mult de 1-2 săptămâni
  • Adormiţi sau nu puteţi funcţiona adecvat în timpul zilei
  • Vă temeţi că oboseala vă poate afecta relaţiile de familie.
  • Suspectaţi că la baza tulburărilor de somn se află o boală, cum ar fi depresia sau anxietatea gravă.
  • Aveţi simptome precum transpiraţia nocturnă, febră, frisoane, dureri abdominale sau de ceafă.

Somnul poate fi cumpărat

Melatonina este hormonul din organism
care induce starea de semn. Ea are rol important în ritmul circadian sau alternanţa periodică dintre starea de somn şi cea de veghe. Scăderea intensităţii luminii naturale stimulează sinteza acestui hormon, fiind asigurată astfel odihna fiziologică. Medicamentul este disponibil în multe ţări, inclusiv în România.

Melatonina nu poate fi administrată fără
recomandare
medicală, deoarece modifică metabolismul. În plus, femeile însărcinate sunt în pericol de avort.
Tags: insomnia  remedii  sfaturi  
2322 vizite
Distribuie pe