Comisia de Circulație de pe lângă Primăria Satu Mare a decis săptămâna trecută instituirea a trei benzi provizorii de circulație în perioada traficului maxim, între orele 11 – 17, pe sensul de coborâre de pe Podul Golescu spre Intersecția Crinul.
Scopul acestei măsuri este fluidizarea circulației în condițiile în care se dorește preluarea unei părți a traficului de pe Podul Decebal, aflat în reabilitare și cu două benzi închise, pe Podul Golescu.
În acest sens au fost luate și alte măsuri, inclusiv interzicerea ieșirii din Micro 16 direct spre Podul Golescu, măsură intrată în vigoare încă de la sfârșitul săptămânii trecute, spre stupoarea locuitorilor cartierului, care nu-i înțeleg logica.
Conform declarațiilor de la ședința de săptămâna trecută a Comisiei de Circulație, măsura instituirii celor trei benzi provizorii de circulație pe Podul Golescu ar fi trebuit să intre în vigoare de miercuri, 20 iulie, iar benzile ar fi trebuit să fie delimitate de borne amplasate și îndepărtate în fiecare zi, la orele stabilite, de Poliția Locală.
Doar că ziua de miercuri a trecut, iar pe Podul Golescu nu a fost amplasată nici o bornă care să delimiteze cele trei benzi provizorii, traficul desfășurându-se cu aceeași greutate, cu niște cozi până dincolo de Piața Mare. Explicația Primăriei: încă nu au fost cumpărate bornele și tocmai se organizează procedura de achiziție!!!
Vestea “bună” este că, potrivit unui comunicat de presă al Primăriei Satu Mare, lucrările de reabilitare ale Podului Decebal “sunt în grafic”, astfel că sătmărenii care au văzut cu ochii lor ritmul în care se lucrează acolo pot să stea liniștiți și să nu-și facă griji că lucrările nu se vor termina nici până la Crăciun, ci până la 15 septembrie, conform termenului stabilit inițial.
Convocați miercuri la Primărie, reprezentanții firmei din Zalău care a câștigat licitația pentru execuția acestor lucrări a anunțat că au găsit inadvertențe între proiect și situația reală din teren, dar, cu toate acestea, vor respecta întocmai termenul de predare. Cu toți cei aproximativ cinci muncitori de pe pod!
Redăm integral comunicatul de presă al Primăriei Satu Mare:
În data de 20.07.2016 ora 13:00 a avut loc o întrevedere între Primarul Municipiului Satu Mare și reprezentanții firmei SC DRUM INSERV SRL Zalău, firma care se ocupă de reparațiile capitale la Podul Decebal. Întâlnirea a fost solicitată de Primarul Municipiului Satu Mare, domnul Kereskényi Gábor, ca urmare a nemulțumirii cetățenilor în privința ritmului în care se desfășoară lucrările de reparații la pod.
Lucrarea are o valoare de 7.700.666,19 lei, la care se adaugă TVA și cuprind următoarele categorii de lucrări:
- Decaparea carosabilului podului pânî la placa de suprabetonare
- îndepărtarea trotuarelor
- executarea unei șape de egalizare
- executarea unui strat de hidroizolație
- turnarea straturilor de asfalt pe carosabil
- montarea bordurilor
- montarea tubulaturilor de protecție a cablelor în trotuar
- executarea trotuarelor
- schimbarea stâlpilor de iluminat și a corpurilor de iluminat
- recondiționarea balustrăziilor
- lucrări de reparații la intradosul podului
- lucrări de reparații la carosabil și trotuare la ramoe de acces și la bretele de racord
- semnalizare rutieră orizontală și verticală
- lucrări de curățire și vopsire conducte
- lucrări de protejare cablaj electric și de telecomunicații.
Reprezentanții societății SC DRUM INSERV SRL au afirmat că în urma decapării asfaltului au constatat anumite diferențe pe teren față de proiectul elaborat de proiectant. Pentru rezolvarea problemelor constatate a solicitat soluții tehnice de la proiectantul lucrării, SC PRO CONS XXI SRL BUCUREȘTI. Printre problemele ridicate de executant se numără următoarele:
- inexistența vutei lângă grinda parapet
- existența unor denivelări mari în tablierul podului
- existența umpluturii de piatră într-o anumită zonă deși în proiect era prevăzut placa de beton
- demontarea cablelor de pe stâlpi nu era prevăzută
- existența unor crăpături în placa de suprabetonare
În momentul de față continuă curățarea podului de resturi de bitum și pregătirea suprafeței pentru așternerea șapei de egalizare. În ciuda acestor probleme reprezentanții firmei SC DRUM INSERV SRL ne-au asigurat că își mențin termenul limită de realizare a părții carosabile a podului principal și a viaductelor, adică termenul de 15 septembrie 2016. Menționăm faptul că lucrările de reparații la carosabilul podului durează 10 săptămâni ( 5 săptămâni pe primele două benzi atacate care se află în lucru și alte 5 săptămâni pe celelalte două benzi încă neatacate).
Primarul și responsabilii cu investiția vor monitoriza permanent execuția lucrărilor.Vă mulțumim pentru înțelegere și solicităm respectarea semnalizărilor și a presemnalizărilor cât și o atenție sporită în trafic.