Un nou trend îşi face uşor, dar sigur, aparaţia în industria auto. Este vorba despre tehnologia care le va permite maşinilor să se conducă singure.
Deşi pare un scenariu rupt dintr-un film SF, reprezentanţii marilor companii auto se arată din ce în ce mai interesaţi de implementarea acestei tehnologii.
Mai mult chiar, unele autoturisme de lux au fost deja dotate cu tehnologii care le permit să „ia singure decizii”, mai exact să calculeze distanţa dintre maşini şi să accelereze sau să frâneze singure în funcţie de aceasta, arată
CNN.
Una dintre primele mari companii care au implementat elemente ale acestei tehnologii este Mercedes.
Noul sedan al companiei germane, care va putea fi achiziţionat pentru suma de 100.000 de dolari, „simte” cât de aproape sau departe sunt celelalte maşini şi accelerează sau îşi reduce viteza singur. Astfel, şoferul nu mai este nevoit decât să fie atent la direcţie. Potrivit reprezentanţilor revistei
Wired, care au testat maşina, conducerea unui astfel de autoturism este o experienţă „magică, dar înspăimântătoare”.
Mercedes nu este însă singura companie care mizează pe sistemul care ajută maşinile să se conducă singure. Şi General Motors a prezentat recent, în cadrul unui salon din Las Vegas, un prototip de maşină care se conduce singură.
Numită simplu EN-V (prescurtarea de la Electric Networked Vehicle), micul automobil a fost construit cu ajutorul senzorilor care îl ajută să nu lovească pietoni şi cu tehnologia de reţea, care le permite maşinilor să „comunice” între ele. Acest „internet al maşinilor" le permite autoturismelor să se conecteze unul la celălalt, astfel încât să se poată urmări.
Deşi sunt încă în stadiu de prototip, micuţele maşini produse de GM ar putea apărea pe piaţă până în 2030, la un preţ de 10.000 de dolari. Automobilele prezentate de GM sunt electrice şi nu dispun decât de două roţi, având un design bizar.
Chiar dacă maşinile pot „comunica” între ele şi se pot conduce singure, şoferii pot prelua controlul acestora oricând doresc. Pentru schimbarea manuală a direcţiei sau accelerare, maşinuţele au fost dotate cu un fel de joystick.
Înainte de a ieşi pe piaţă, maşinile EN-V trebuie să treacă o serie de obstacole. Semnalele „wireless” care le permit autoturismelor să comunice pot fi atacate de hackeri, astfel încât persoanele neautoritzate ar putea prelua controlul maşinii. O altă problemă este reprezentată de o eventuală defecţiune a „internetului pentru maşini”, caz în care cotrolul autovehiculului ar putea fi total pierdut.