Locale Altele
Duminica, 16 Iunie 2019
Dum, 16 Iun 2019
LocaleSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateViaţă sănătoasăSfatul mediculuiDietaLifestyleGalerie FotoParty Foto
Zahărul brun îngraşă la fel de mult ca şi cel alb
Gândul  - Marti, 12 Mai 2009

Medicii nutriţionişti atrag atenţia că afirmaţia potrivit căreia zahărul brun este mai bun decât cel alb şi nu îngraşă la fel de mult este falsă.

„Nu există un zahăr care îngraşă mai puţin decât altul – indiferent dacă este alb, brun, roşu, cubic sau pudră, el are aceeaşi valoare calorică”, susţine dr. Mihaela Bilic, medic nutriţionist.

Specialistul spune că acest aliment, chiar dacă provine din trestie sau din sfeclă de zahăr, are o valoare alimentară identică.

În ceea ce priveşte zahărul brun, despre care se aude adesea că este mai bun şi mai sănătos decât cel alb, medicul ne lămureşte. „Zahărul brun este nerafinat şi conţine câteva săruri minerale şi material organic care determină culoarea. De îngrăşat, îngraşă la fel ca şi cel alb, conţine 99,7 la sută zaharoză pură”, spune dr. Bilic.

În plus, medicii ne sfătuiesc să fim atenţi la tot ce consumăm, având în vedere că, în ultima perioadă, zahărul apare într-o mulţime de produse, de la muştar şi conserve până la mezeluri. Prezenţa lui în astfel de alimente îmbunătăţeşte gustul preparatelor amintite şi le poate reduce aciditatea.

Consumaţi zahărul ca pe un condiment

Nutriţioniştii spun că zahărul este un glucid rapid care, în afară de aportul energetic, nu conţine nici un element nutritiv. „La fel ca şi alcoolul, zahărul are calorii «goale», organismul nostru putând să funcţioneze perfect fără nici un gram de zahăr rafinat”, adaugă nutriţionistul. Zahărul rafinat conţine glucide care se absorb rapid în sânge, cresc glicemia şi determină eliberarea de insulină. În schimb, zahărul din fructe şi miere nu stimulează producţia de insulină, fapt care îl recomandă diabeticilor.

Totuşi, valoarea lui calorică este aceeaşi cu a zahărului rafinat. „Zahărul este un condiment, nu un aliment! Consumaţi-l ca pe sare şi piper”, atrage atenţia medicul Mihaela Bilic. Nutriţionistul ne spune însă că putem apela, fără nici o frică, la îndulcitorii artificiali – aspartam, ciclamat, sucraloză, zaharină.

Când devin toxici îndulcitorii artificiali?

Nu există nici o problemă cu îndulcitorii sintetici, susţine medicul, completând că, pentru a se atinge doza de toxicitate a acestora, ar însemna să consumăm aproximativ 80 de tablete pe zi, ceea ce, practic, este imposibil. În plus, mai spune dr. Bilic, zahărul îmbătrâneşte, urâţeşte şi îngraşă organismul uman.

Mierea este o variată pentru bună pentru înlocuirea zahărului. Mierea este naturală şi sănătoasă, dar conţine fructoză şi are acelaşi număr de calorii ca şi zahărul. În cazul în care vreţi să folosiţi miere la îndulcit, un vârf de linguriţă este suficient, pentru că puterea de îndulcire este de patru ori mai mare decât cea a zahărului.

Specialiştii ne recomandă mare atenţie la produsele „capcană”, care pretind a fi fără zahăr. Mihaela Bilic spune că produsele „diet” şi „light” nu înseamnă acelaşi lucru. Adesea, caloriile sunt mai multe în produsele de tip „diet”, la cele „light”, diferenţa de calorii fiind de circa 10-15 la sută în minus.

În cazul dulciurilor pentru diabetici, zahărul este înlocuit cu fructoza, care are aceleaşi calorii. Deci, o persoană care mănâncă dulciuri fără zahăr nu înseamnă neapărat că va consuma mai puţine calorii, subliniază dr. Bilic.

Tags: zahar  brun  ingrasa  
9847 vizite
Distribuie pe